مراسم عزاداری اربعین حسینی در ۳۸ بقعه متبرکه خراسان جنوبی اجرا می شود

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه مراسم عزاداری اربعین حسینی در ۳۸ بقعه متبرکه خراسان جنوبی اجرا می شود، گفت: افرادی که امکان حضور در پیاده روی اربعین در عراق ندارند می توانند با شرکت در مراسم جاماندگان در ۱۸بقعه متبرکه عشق و ارادت خود را نشان دهند.

حجت الاسلام حسین رحیمی در گفتگو با خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: اربعین حسینی روزی است که عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از سراسر عالم با حضور در کربلا ارادت خود را به رخ جهانیان می کشانند.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه همایش جاماندگان اربعین در 18 بقعه متبرکه استان برگزار می شود، گغت: افرادی که توانایی شرکت در پیاده روی اربعین در عراق ندارند می توانند با شرکت در مراسم جاماندگان در بقاع متبرکه عشق و ارادت خود را نشان دهند.

 

وی ادامه داد: زیارت اربعین از اعمال خاصی است که در تمامی برنامه ها و مناسبت ها خوانده می شود و قرائت این زیارت نامه ها در روز اربعین به عنوان یکی از نشانه های مومن یاد شده است.

 

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه 38 بقعه متبرکه استان میزبان مراسم عزاداری اربعین حسینی هستند، افزود: در این بقاع متبرکه مراسم سخنرانی و مداحی و عزاداری به یاد مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در شهرهای بشرویه چهار بقعه متبرکه، بیرجند 6 بقعه، خضری 2 بقعه، خوسف سه بقعه، زیرکوه سه بقعه، سرایان سه بقعه، سربیشه سه بقعه، طبس چهار بقعه، فردوس چهار بقعه، قاین سه بقعه و نهبندان سه بقعه میزبان برگزار مراسم عزاداری اربعین حسینی هستند.

 

وی در پایان گفت: مراسم محوری عزاداری اربعین حسینی در امامزادگان باقریه بیرجند از جمعه 25 شهریور ماه تا پنجم مهرماه هر شب بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

کد خبر 1216118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha