حماسه آفرینی جاماندگان اربعین؛ عاشقان حسینی که از راه دور به زیارت کربلا رفتند

جاماندگان اربعین حسینی امروز با پای پیاده مسیر شهر زیارت شیروان را طی کردند و با حماسه آفرینی خود از راه دور به زیارت کربلا رفتند، این پیاده روی های باشکوه عشق و ارادت به امام حسین(ع) و صاحبان عاشق به اهل بیت (ع) را نشان می دهد.

خبرگزاری شبستان-خراسان شمالی-شیروان؛ امروز و در اربعین حسینی، عاشقان سید و سالار شهیدان شهرستان شیروان از مسیر انتهای شهرک امام (ابتدای جاده شهید حاجیلو) اجتماع و پیاده روی را به سمت امامزاده حمزه رضا(ع) در پیش گرفتند که در بین مسیر تعدای از موکب های پذیرایی امام حسین(ع) با همکاری تمام ارگان ها و نهادها جهت خدمات رسانی بهتر به زائران برپا شده است.

 

اقشار مختلف در این هوای گرم شهریورماه به عشق اینکه از فاصله دور کربلایی شوند این مسیر را هر ساله پیاه طی می کنند، با وجود ریشه کن نشدن کامل بیماری کرونا این امر مانع از شرکت و حضور در پیاده روی اجتماع عظیم حسینی نشد و مردم بار دیگر با حضور پرشور و گسترده خود و با قدم های محکم خود ثابت کردند تا پای جان پای اسلام، تبعیت از ولایت فقیه و ارزش های انقلاب ایستاده اند و در برابر توطئه های دشمنان سر خم نمی کنند و رستاخیز عظیم پیاده روی اربعین هیچ گاه به فراموشی سپرده نمی شود، حماسه آفرینی جاماندگان اربعین جایی بس تامل دارد.

 

این پیاده روی های باشکوه عشق و ارادت به امام حسین(ع) و صاحبان عاشق به اهل بیت (ع) را نشان می دهد.

 

شب گذشته هم تمام شهر ماتم در عزای حسینی بود، مراسم عزاداری شب اربعین حسینی همزمان با نماز مغرب و عشاء در تمام حسینیه ها، مساجد و تکایای سطح شهر و روستا، عزاداری و سینه زنی، مداحی و نوحه خوانی و نصب پرچم سیاه بر سر درب ادارات، مغازه ها و جای جای شهر نشان از اربعینی فراموش نشدنی داشت.

 

برپایی ایستگاه صلواتی، سلامت و بهداشت، موکب ها و پذیرایی، کمک های مردمی و خیرین از جمله برنامه های شهرستان برای ارائه هر چه بهتر خدمات رسان به زائرین است و همه دستگاه ها برای انجام این مراسم شکوهمند بسیج شده اند.


مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان با اشاره به حادثه مهم و تاریخی کربلا گفت: بسیاری از قیام ها و حرکت های اجتماعی متاثر از اربعین و حوادث قبل آن از جمله عاشورا است.

 

«حجت الاسلام کاظم حریف» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: اتفاقی که در کربلا صورت گرفت یک حادثه تاریخی بود که بر جوامع بشری تاثیر بسیاری داشت و خیلی از قیام ها و حرکت های اجتماعی متاثر از این حادثه بود به طوری که نه تنها در بین مسلمانان بلکه در بین غیر مسلمانان هم تاثیرگذار بوده است.

 

مدیر تبلیغات اسلامی شیروان با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) الگوی بسیار عظیمی است، خاطرنشان کرد: اربعین، نمادی است برای اینکه این حرکت بزرگ از یاد نرود و به مردم جهان نشان داده شود، اربعین زمینه ساز ظهور خواهد بود و حرکت امام حسین(ع) باید جهانی شود و یک حرکت تمدن ساز است و همه باید پای کار بیایند.

 

حجت الاسلام حریف عنوان کرد: با اطلاع رسانی جهانی از این حرکت عظیم باید سال به سال باشکوه تر برگزار شود تا همه با این قیام و حرکت آشنا شوند، مهم ترین درس اربعین برای جوانان این است که انسان باید شخصیت و هویت خود را حفظ کند و انسانیت خود را نفروشد چراکه برخی جوانان با متاثر شدن از سبک غربی هویت خود را از دست داده اند.

 

وی تصریح کرد: انسان باید حقیقت وجودی خود را از دست ندهد و جایگاه خود را بشناسد و به ارزش های ناچیز دنیوی نفروشد، هویت، آزادگی و شخصیت را حفظ کند و تمدن غرب را چشم و گوش بسته قبول نکند که قیام امام حسین(ع) می تواند الگوی خوبی برای جوانان باشد.

 

وی با اشاره به برنامه های اربعین در این شهرستان اضافه کرد: پیاده روی حرم تا حرم از امامزاده نقی الهادی(ع) تا امامزاده حمزه رضا(ع)، دسته روی هیئت های مذهبی، تجمع جاماندگان اربعین در محل مصلی نماز جمعه و برپایی چند موکب جهت ارئه خدمات به زائرین از جمله برنامه های شهرستان شیروان در روز اربعین خواهد بود.

 

امام جمعه شیروان هم گفت: گردهمایی بزرگ اربعین یکی از معجزات زمان حاضر است که همه ملت ها و اقوام را زیر پرچم امام حسین(ع) گرد هم می آورد.

 

«حجت الاسلام حسین تکمیلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به تلاش دشمن برای بایکوت خبری و یاد ایجاد شبهه و اختلاف در بزرگترین گردهمایی مذهبی جهان اظهار کرد: رمز و راز این دشمنی را باید در قدرت اعجازگونه اربعین در گرد هم آوری ملت های مسلمان دنیا جستجو کرد.

 

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

کد خبر 1216554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha