سومین سوگواره علمی و فرهنگی امام رضا(ع) در قم برگزار می شود

مسئول دفتر نمایندگی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در قم از برگزاری سومین سوگواره علمی و فرهنگی امام رضا(ع) در قم ویژه دهه آخر صفر ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی راد، امروز(دوشنبه ۲۸ شهریور ماه) در نشست خبری پیرامون برگزاری سومین سوگواره علمی و فرهنگی امام رضا(ع) در قم اظهار داشت: این سوگواره شامل ۶ رویداد همچون همایش ملی سیره سیاسی امام رضا(ع)، میز پرسمان رضوی به صورت حضوری و مجازی و غرفه کتاب رضوی و غرفه همایش های رضوی و موکب علمی و فرهنگی عالم آل محمد است.

 


مسئول دفتر نمایندگی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در قم افزود: همایش ملی سیره سیاسی امام رضا(ع) با پیام مرجع عالی قدر حضرت آیت الله مکارم شیرازی و حضور ۱۲ تن از بزرگان حوزه علوم اسلامی در روزهای ۲ و ۳ مهرماه برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: در این سوگواره میز پرسمان رضوی یک به صورت حضوری نیز همراه با اعطای گواهی به شرکت کنندگان پیرامون گفتگو پرسش و پاسخ در موضوع سیره امام رضا با حضور کارشناسان در موضوعات ولایتعهدی و عدالت برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین راد بیان کرد: همچنین برگزاری میز پرسمان رضوی ۲ به طور مجازی و تلفنی در جهت پاسخ به شبهات و سوالات پیرامون سیره سیاسی رضوی با مشارکت موسسه علمی و آموزشی در راه حق از دیگر بخش های سوگواره است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این سوگواره ملی غرفه کتاب رضوی در عرصه کتاب های سیره رضوی در موضوعات مختلف برای کودکان و نوجوانان وبزرگسالان و غرفه همایش های رضوی ویژه عرضه DVD همایش ها و نشست ها و موکب علمی و فرهنگی عالم آل محمد ویژه پذیرایی سوگواران فرهیخته در ضیافت اندیشه و سوگ رضوی برپا می شود.

 

مسئول دفتر نمایندگی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در قم در مورد همایش ملی سیره سیاسی امام رضا(ع) از نظریه تا عمل نیز گفت: در این همایش دو روزه اساتیدی چون آیت الله احمد مبلغی رئیس شورای دین پژوهان کشور و مدرس خارج فقه حوزه علمیه با موضوع کنش گری سیاسی در سیره امام رضا و دکتر محمد لگنهاوزن عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی با موضوع امام رضا(ع) حق حیات و حقوق بشر سخنرانی می کنند.

 

وی بیان کرد: از طرفی سخنان علمی حجت الاسلام دکتر محسن مهاجربیان دانشیار و عضو گروه علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه با موضوع حکمت سیاسی امام رضا(ع) و حجت الاسلام دکتر بهروزی لک استاد تمام دانشگاه باقرالعلوم در مورد کارکردها و وظایف امامت در احادیث امام رضا(ع) و حجت الاسلام احمدی نیک در خصوص دولت آرمانی در اندیشه سیاسی امام رضا و حجت السلام علی اکبر رستمی در مور اصول سلوک سیاسی امام رضا (ع) از برنامه های نخستین روز همایش است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین راد عنوان کرد: سخنرانان در روز دوم همایش در ۴ مهر نیز آیت الله اراکی و حجت الاسلام محمد تقی سبحانی و حجت الاسلام سید باقری و حجت الاسلام سید سجاد ایزدهی و حجت الاسلام محمد جواد نوروزی و حجت السلام احمد رهدار هستند.

 

وی تصریح کرد: این همایش در ساختمان سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در چهار راه شهدا ابتدای صفائیه برگزار می شود و در این همایش ابعاد مختلف سیره سیاسی امام رضا(ع) به بحث و گفت وگو قرار می گیرد.

 

دبیر علمی سومین سوگواره علمی و فرهنگی امام رضا(ع) اظهار داشت: این سوگواره مخاطب محور با محوریت امام رضا(ع) است، تبیین این مسائل سیاسی به دور از تخریب نیاز روز است.

 

وی در مورد هدف سوگواره خاطرنشان کرد: دفتر نمایندگی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در قم همه ساله همزمان با دهه پایانی ماه صفر برنامه‌های علمی و فرهنگی متعددی را در قالب سوگواره با هدف احیا و اشاعه فرهنگ رضوی و با حضور استادان برجسته طراحی و اجرا می‌کند و امسال نیز سومین دوره از این سوگواره از اول تا پنجم مهرماه پیش‌بینی شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین راد گفت: آستان قدس رضوی قطب تولید آثار مرتبط با امام رضاست و تاکنون ۳۰۰ اثر تولید شده و برخی تا ۴ عنوان چاپ مجدد داشته و در بخش دستاوردهای رضوی نیز ۶۰ نشست در مورد عيون أخبار الرضا(ع) برگزار شده است.

 

وی اظهار کرد: ویژگی دوم همایش کاربست الگوی میان رشته ای در تحلیلی سیره امام رضاست، سوگواره همه مخاطبان را مد نظر قرار داده و این یک رویداد ملی جامع است.

کد خبر 1217241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha