دبیرستانی که معروف به اعزامی ها در دوران دفاع مقدس بود

شهیدستان نام دبیرستان پسرانه شهدای انقلاب در شهر کرج است، نامی آوازه و یاد بیش از ۳۰۰ شهید دوران دفاع مقدس را یادآور می شود.

خبرگزاری شبستان - استان البرز: سومین نشست کنگره شهدای دانش آموز استان البرز در دبیرستان شهدای انقلاب کرج با حضور سردار کرمی و جمعی دیگر از متولیان امر برپا شد. 

 

نشست کنگره شهدای دانش آموزی استان البرز با حضور جمعی از اعضاء در محل کنگره شهدای البرز برپا شد، سردار کرمی طی این نشست در خصوص چشم انداز این کنگره اظهار کرد: تدوین تاریخ شفاهی از شهدای دانش آموز دوران دفاع مقدس گامی برای تبیین یاد و خاطره حماسه آفرینی آنان است. 

 

« کمالی» از هنرمندان عرصه تئاتر نیز با حضور در این نشست بیان کرد: شهیدستان کرج معروف به اعزامی ها بود و امروز نماد نوستالژی این دبیرستان جاودانه است.

 

هنرمند عرصه تئاتر تصریح کرد: سوژه هایی که در شهیدستان کرج از آن می توان یاد کرد، ابعاد بین المللی دارد؛ جای آن است که به این مهم در ابعاد ملی و جهانی پرداخت شود. 

 

« رضا قاسم پور» نیز در این نشست با اشاره به اهمیت جایگاه شهیدستان بیان کرد: کنگره شهدای دانش آموزی استان البرز می تواند زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

 

دبیر کنگره شهدای دانش آموز استان البرز افزود: نسل جوان با الگوبرداری از منش، رفتار شهدای دانش آموز در مسیر حفظ نظام اسلامی و انقلاب گام های اساسی برمی دارند. 

 

مدیر دبیرستان شهدای انقلاب کرج خاطرنشان کرد: گسست فرهنگی امروز جامعه با پیوند دادن نسل امروز به نسل دوران دفاع مقدس که هم سن و سال خود آنان بودند ترمیم پیدا می کند. 

 

 

کد خبر 1217362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha