تزریق ۸۷ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: طی یکسال گذشته یک هزار و ۲۴۷ مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی صادر شده است و امسال ۸۷ میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه به استان تخصیص یافته که ۱۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی امروز (۳۰ شهریور) در اولین همایش تعاون و رسانه در خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف از تشکیل این همایش، توسعه فرهنگ تعاون و کار بوده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۱۱ هزار و ۴۲۶ واحد اقتصادی فعالیت دارد، بیان کرد: در استان یک هزار تعاونی فعال وجود دارد که در این تعاونی ها بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی طبق آمار به جود آمده است.

 

اشرفی به بخش صادرات گفت: در یکسال گذشته نزدیک به ۱۵ میلیون دلار صادرات فرش دستباف، سنگ قیمتی و ... در بخش تعاون استان داشتیم.

 

وی در خصوص بحث برندسازی بیان کرد: تاکنون ۳۶ تعاونی جهت برندسازی اقدام کرده اند و این موضوع می تواند به توسعه تعاون کمک شایانی داشته باشد.

 

اشرفی با اشاره به اینکه مجوز مشاغل خانگی طی سه روز صادر می شود، افزود: طی یکسال گذشته یک هزار و ۲۴۷ مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی صادر شده است و امسال ۸۷ میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه به استان تخصیص یافته که ۱۴ درصد رشد داشته است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به کانون یاری گران اشاره کرد و گفت: طی یکسال گذشته ۱۲ کانون یاری گران جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در واحدهای اقتصادی استان راه اندازی شده است.

 

وی با بیان اینکه ۳۱۰ تشکل کارگری فعال در استان وجود دارد، عنوان داشت: درخواست داریم تا دغدغه های کارگران استان با حمایت های مسئولان مرتفع شود.

 

 

کد خبر 1217887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha