لزوم بومی کردن نظام‌ تعلیم و تربیت/ املاک مازاد دستگاههای دولتی واگذارشود

عباسی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت بومی شود گفت: املاک مازاد در دستگاهها را شناسایی و به مدارس نیازمند واگذار شود.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « اسدالله عباسی » امروز (چهارشنبه، ۳۰ شهریور) در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: دانش آموزان امروز آینده سازان فردای جامعه هستند لذا آموزش این نیروها بسیار حائز اهمیت است.‌


استاندار گیلان با بیان اینکه مربیان و معلمین باید به گونه ای دانش آموزان را تعلیم و پرورش دهند که توسعه جامعه را فراهم کنند گفت: نگاه تحولی به حوزه آموزش و پرورش معمولا با حقوق و مزایا هدف گیری می شود.

 

وی ادامه داد: بومی کردن نظام تعلیم و تربیت یکی از الزامات تحول آموزشی است که اگر به شکل کامل اجرایی می شد شاهد مشکلات امروزی نبودیم.



عباسی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: حضور دانش آموزان بایستی با نشاط و با سلامت روحی و جسمی مناسب همراه باشد.‌



وی با بیان اینکه تحولات آموزش و پرورش باید بر اساس اسناد بالادستی اجرایی شود تصریح کرد: شکوفایی استعداد دانش آموزان و به کار گیری معلمان کار آزموده امری مهم است که باید مورد توجه مدیران این حوزه قرار گیرد.



عباسی با بیان اینکه هر کشوری بر اساس یک فرهنگ و اعتقادی شکل گرفته و سند ۲۰۳۰ که توسط غربی ها نوشته شده است نباید در کشور ما اجرایی شود اضافه کرد: سند ۲۰۳۰ برای تضعیف سند تحول بنیادین ترویج یافته تا فرزندان این کشور بر اساس اهداف نظام آموزش و پرورش تربیت نشوند لذا معلمان مراقب باشند جایگاه آنها در مدارس تضعیف نشود.


نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: سواد رسانه ای دانش آموزان در شرایط فعلی باید ارتقاء یابد لذا در این راستا تجهیزات پیشرفته آموزشی در اختیار مدارس و دانش آموزان قرار گیرد.


وی با اشاره به اینکه هر هزینه ای که در حوزه آموزش و پرورش شود نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود خاطر نشان ساخت: خروجی آموزش و پرورش باید مطابق با اهداف بالادستی باشد.

استاندار گیلان اظهار داشت: همه دستگاه های دولتی املاک مازاد را شناسایی و واگذاری کنند، ساختمان های مازاد با اعمال نظارت در اختیار مدارس نیازمند قرار گیرد.

کد خبر 1217901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha