حقانیت خودمان را در دوران دفاع مقدس به دنیا  اثبات کردیم

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ما توانستیم در جنگ تحمیلی حقانیت خودمان را به دنیا ثابت کنیم، دنیایی که همه سازمان های بین المللی از صدام حمایت می کردند.

«پرویز آبسالان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان داشت: در سال 1357 که انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد دست رد بر سینه دو ابر قدرت شرق و غرب زد.

 

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایده جدید و جریانی بود که ابرقدرت های جهان آن را قبول نداشتند، ادامه داد:  دو ابر قدرت شرق و غرب که جایگاه خودشان را  در خطر می دیدند با هم متحد شدند که انقلاب اسلامی را نابود کنند.

 

آبسالان تصریح کرد: دشمنان اقدامات متعددی را برای نابودی انقلاب انجام دادند اما به نتیجه نرسیدند به همین دلیل به تحریک رژیم بعثی عراق پرداختند تا این رژیم به کشورمان حمله کند.

 

وی افزود: همانطور که در جنگ احزاب همه مشرکین متحد شدند که اسلام را شکست دهند، جنگ احزاب دیگری برای  نابودی انقلاب اسلامی شکل گرفت ابرقدرت ها پشت سر صدام حسین ملعون  ایستادند و صدام را تحریک و وادار کردند که به کشورمان حمله کند

 

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: صدام به خیال اینکه 10 روزه به تهران برسد جنگ تحمیلی علیه کشور را آغاز کرد ولی در همان روزهای اولیه مقاومت های مردمی آنچنان جانانه بود که حدود 40 تا 45 روز رژیم بعثی عراق در پشت  دروازه های  خرمشهر متوقف شدند و نتوانستند وارد خرمشهر شوند و این در حالی بود که تازه انقلاب ما شکل گرفته بود که از خیلی از تجهیزات جنگی محروم بودیم و ارتش ما شرایط  برای دفاع و سپاه آمادگی برای جنگ منظم و کلاسیک را نداشت و نیروی های بسیج شکل نگرفته بود.

 

آبسالان وجود  رهبری را یکی از نعمت های بزرگ انقلاب  دانست و یادآور شد: اگر انقلاب ما پابرجاست و از نظر نظامی با کشورهای دنیا در یک سطح قرار دارد به برکت وجود رهبری است.

 

وی افزود: وجود امام خمینی رحمت الله علیه سبب شد مردم با فرمان ایشان به سمت جبهه بروند و بسیج مستضعفان شکل  بگیرد و یک دفاع جانانه  در مقابل دشمنان داشته باشند و این دفاع ، هشت سال طول کشید و اکنون از آن به عنوان دفاع مقدس یاد می کنیم.

 

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: ما در جنگ با رژیم بعثی نه تنها از کشور بلکه از اسلام دفاع کردیم مردم در صحنه بودند که دفاع مقدس شکل گرفت.

 

آبسالان گفت: ما توانستیم در جنگ تحمیلی حقانیت خودمان را به دنیا ثابت کنیم، دنیایی که همه سازمان های بین المللی از صدام حمایت می کردند.

کد خبر 1219685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha