برگزیدگان نخستین جشنواره ملی آواهای آسمانی تجلیل شدند

برگزیدگان نخستین جشنواره ملی آواهای آسمانی ویژه روستائیان و عشایر، در مراسمی با حضور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «سینا دلشادی» در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی آواهای آسمانی ویژه روستاییان و عشایر کشور که با حضور حجت‌الاسلام « خداداده» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری آفتاب اراک برگزار شد ضمن تقدیر از استقبال گسترده از نخستین جشنواره ملی آواهای آسمانی ویژه روستاییان و عشایر کشور گفت: هنر یک موهبت الهی است و هنری که عرشی و آسمانی باشد، ماندگار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه افراد زیادی وارد عرصه فرهنگ و هنر می‌شوند، ادامه داد: از خیل گسترده افراد که در این عرصه وارد می شوند، تعداد اندکی در این عرصه باقی می‌مانند و این افراد باید بدانند که مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفته اند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه نسل جوان امروز ما بیش از پیش به شناسایی پیشینه‌های خود نیاز دارد، اضافه کرد: اینگونه جشنواره ها و برنامه های فرهنگی می تواند ارتباط نسل جدید را با آیین ها، فرهنگ و هنر، آداب و رسوم و پیشینه خود بیش از پیش پیوند دهد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: برگزاری جشنواره‌هایی مانند آواهای آسمانی نقش موثری در تحقق عدالت فرهنگی دارد که امید است تداوم داشته باشد و همواره شاهد برگزاری چنین برنامه هایی در سطح ملی باشیم.

 

گفتنی است، بیش از۴۰۰ اثر به دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ارسال شد و پس از داوری‌های صورت گرفته ۲۸ اثر برگزیده و در آیین اختتامیه تجلیل شدند.

کد خبر 1219762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha