زبان هنر بهترین زبان برای تبیین مفاهیم دینی و فرهنگی

دلشای گفت: زبان هنر بهترین زبان برای تبیین مفاهیم مختلف دینی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و ... است که باید به بهترین شکل از آن بهره گرفت.

«سینا دلشادی» با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره های فرهنگی و مذهبی، ملی و منطقه ای به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: زبان هنر بهترین زبان برای بیان مفاهیم مختلف است که می توان از آن به بهترین شکل و به منظور تبیین مضوعات و مسائل مختلف بهره برد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی آواهای آسمانی ویژه روستاییان و عشایر کشور توسط دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: این مهم کار بسیار شایسته و ارزشمندی بود که از زبان هنر برای تبیین مفاهیم دینی و فرهنگی بهره برداری شد.

 

وی با اشاره به اینکه این جشنواره وزین و ارزشمند با استقبال گسترده اقشار مختلف برگزار شد، ادامه داد: اختتامیه این جشنواره با حضور حجت‌الاسلام خداداده، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری آفتاب اراک برگزار شد.

 

 نسل جوان امروز بیش از پیش به شناسایی پیشینه‌های خود نیاز دارد

این مقام مسئول هنر را یک موهبت الهی و ارزشمند دانست و اضافه کرد: هنری که عرشی و آسمانی باشد، ماندگار می‌شود و هنرمندان باید به سمت و سوی ماندگاری هنر خود گام بردارند.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه افراد زیادی وارد عرصه فرهنگ و هنر می‌شوند، ادامه داد: از تعداد گسترده افراد که در این عرصه وارد می شوند، تعداد اندکی در این راه باقی می‌مانند و به فعالیت های فرهنگی و هنری که نوعی عشق است ادامه می دهند و این افراد باید بدانند که مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفته اند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه نسل جوان امروز ما بیش از پیش به شناسایی پیشینه‌های خود نیاز دارد، اضافه کرد: اینگونه جشنواره ها و برنامه های فرهنگی می توانند ارتباط نسل جدید را با آیین ها، فرهنگ و هنر ، آداب و رسوم و پیشینه خود بیش از پیش پیوند دهد.

 

 

دلشای با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌هایی مانند آواهای آسمانی نقش موثری در تحقق عدالت فرهنگی دارد، خاطر نشان کرد: امید است این جشنواره تداوم داشته باشد و همواره شاهد برگزاری چنین برنامه های در سطح ملی باشیم.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد مامن امنی برای حضور جوانان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت های گسترده کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: کانون ها مساجد مامن امنی برای حضور و جذب جوانان به مساجد هستند و توجه به این پایگاه های فرهنگی ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه جوانان نیازمند شناخت پیشینه معنوی خود هستند، ادامه داد: دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با برگزاری این جشنواره ملی گام موثری در راستای آشنایی جوانان با فرهنگ دینی و گذشتگان برداشته است.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: نگاه زیباشناسانه هنر در جشنواره آواهای آسمانی و سایر جشنواره‌ها تجلی پیدا می‌کند و جوانان و نوجوانان امروز بیش از گذشته نیاز دارند پیشینه درخشان خود را بشناسند.

هنر، موهبت و ودیعه الهی است

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هنر را موهبت و ودیعه الهی دانست و خاطر نشان کرد: این موهبت الهی در وجود فردی به نام هنرمند به امانت گذارده می‌شود و هنرمند باید به شکرانه این نعمت الهی آن را در راه رضای پروردگار به کار گیرد.

 

وی با بیان اینکه آواها و نغمه های آسمانی میراث معنوی و گرانبهای است، ادامه داد: بدون شک این میراث معنوی باید حفظ شده و به نسل‌های بعد منتقل شود تا فراموش نشود و همیشه ماندگار بماند.

کد خبر 1219828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha