گلستان از سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اینچه برون استقبال می کند

زنگانه گفت: از هرگونه سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد اینچه برون در استان گلستان استقبال می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «علی محمد زنگانه» در مراسم گرامیداشت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری قزاقستان و جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: استان گلستان از موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد برخوردار است و کشورهای منطقه آسیای میانه می توانند از طریق این استان به خلیج فارس و کشورهای دیگر دسترسی پیدا کنند.

 

استاندار گلستان گفت: کریدور شمال جنوب در منطقه اینچه برون و ظرفیت ارتباطی از طریق خط آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان مهم ترین و مطمئن ترین مسیر ارتباطات تجاری در منطقه است.

 

وی بیان کرد: منطقه آزاد اینچه برون می تواند سبب تحول استان و منطقه شود و ما نیز از هرگونه سرمایه گذاری خارجی در این منطقه استقبال می کنیم.

 

زنگانه گفت: یکی از موضوعاتی که در تفاهم نامه های مختلف بین ایران و قزاقستان مورد تاکید قرار گرفته ظرفیت کشت فراسرزمینی در این کشور است که طرح آن مورد استقبال قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری، تجارت غلات، تامین نهاده های دامی و ... ظرفیت های خوبی در کشورهای ایران و قزاقستان دارند که باید زمینه برخورداری دو طرف از این ظرفیت ها را فراهم کرد.

 

 

کد خبر 1220385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha