فعالیت کانون امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در زمینه تربیت قرآنی جوانان در همدان

حجت الاسلام جوشقانی گفت: دو کانون امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در زمینه تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان در طی سال فعال هستند.

 

حجت الاسلام «محمد صادق جوشقانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان گفت:  دو مرکز دارالقرآن در همدان مشغول به فعالیت هستند، کانون امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) که هر دو کانون در زمینه تربیت قرآنی فرزندان کارکنان فعالیت می‌کنند هم‌چنین مهد قرآنی در کانون حضرت فاطمه(س) فعال است.

 

رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی همدان با بیان اینکه مخاطبان قرآنی این مجموعه کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان هستند ادامه داد: آمار قرآن آموزان دارالقرآن امام علی(ع) در فصل تابستان افزایش می‌یابد که پویندگان  قرآنی در این مجموعه مشغول به گذراندن دوره‌ها هستند.

 

جوشقانی ادامه داد: کلاس‌های حفظ نیز در سه بخش کودکان، نوجوانان و بزرگسالان فعال است که در بخش اول، کودکان به حفظ جز 30 قرآن کریم و سوره‌های کوچک می‌پردازند.

 

رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی همدان با بیان اینکه استقبال از کلاس‌های حفظ خوب است گفت: در دوره‌های حفظ قرآن در کنار حفظ آیات معانی و مفاهیم آیات نیز به پویندگان قرآن آموزش داده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مهد قرآنی این مجموعه 3 روز در طول هفته فعال است گفت:مهد قرآنی خردسالان و کودکان در قالب کلاس‌های 15 نفره تشکیل می‌شود که در صورت افزایش آمار ثبت نام کنندگان به دو کلاس ارتقا می‌یابد.

 

جوشقانی با اشاره به آگاه‌سازی مردم از سوی نیروی انتظامی گفت: در طول سال فرماندهان کلانتری و روحانیون شهرستان در مساجد برای صحبت با نمازگزاران و بصیرت‌افزایی حضور پیدا می‌کنند. سامانه ۱۴۹ و ۱۹۷ برای ارتباط مردمی نیز برقرار است.

 

وی با اشاره به خدمات پلیس در ایام اربعین اظهار کرد: گشتهای شبانه برای ایجاد امنیت طی ایام اربعین انجام می‌شد، همچنین در مرزهای کشور برای ورودی اتباع خارجی موکب‌های خدمت رسانی فراجا طی ۲۰ روز برپا بود و خدمت‌رسانی به زائران انجام می‌شد.

 

کد خبر 1220702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha