حضور چهار عضو کانون مسجد خراسان شمالی در مرحله کشوری مسابقات «مدهامتان»

چهار عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در رقابت‌های پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان که از امروز در استان فارس برگزار می‌شود، حضور یافتند.

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از حضور چهار عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان خبر داد.

 

 

وی با بیان اینکه مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان از امروز آغاز شده و تا پانزدهم مهرماه سال جاری و به میزبانی استان فارس ادامه دارد، افزود: در این مرحله حدود ۱۵۰ شرکت کننده در دو بخش خواهران و برادران با هم رقابت می کنند.

 

 

حجت الاسلام پاکدامن با اشاره به رشته های مرحله کشوری مسابقات بیان کرد: در بخش برادران مسابقات در رشته‌های قرائت تقلیدی و تحقیق، اذان، ترتیل و حفظ کل برگزار خواهد شد و خواهران نیز در رشته های حفظ کل، قرائت و ترتیل به رقابت می پردازند.

 

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی اظهارکرد: سهم خراسان شمالی در رقابت مرحله کشوری این مسابقات چهار شرکت کننده از شهرستان های اسفراین، فاروج و شیروان است.

 

 

وی با بیان اینکه «سیده زهرا نجم الدین حسینی» از کانون حضرت خدیجه (س) فاروج تنها بانوی استان است که در رشته حفظ کل قرآن کریم شرکت می کند، افزود: در همین رشته و در بخش برادران هم «امین الهی» از کانون محبان الزهرا (س) اسفراین در مسابقات حضور دارد.

 

 

حجت الاسلام پاکدامن اظهارکرد: در رشته قرائت تحقیق «علی کوثری پور» از کانون معراج السعاده اسفراین و در رشته قرائت ترتیل هم «حسین رحمتی» از کانون امام حسن مجتبی (ع) شیروان در این دوره از مسابقات به رقابت می پردازند.

 


گفتنی است؛ مسابقات قرآنی «مدهامتان» با هدف کشف و شناسایی استعدادهای قرآنی که در کانون های فرهنگی هنری مساجد مشغول به فعالیت هستند، جز برنامه های ستاد کانون های مساجد کشور است که همه ساله برگزار می شود.

 


مسابقات قرآنی «مدهامتان» با هدف انس با قرآن کریم، ترویج و نشر معارف قرآنی و اجرای منویات مقام معظم رهبری در رده سنی ۱۶ تا ۳۰ سال در بخش خواهران حفظ کل و قرائت تحقیق و در بخش برادران در رشته های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل و اذان برگزار می شود.

 


این مسابقات در روز چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری (سیزدهم و چهاردهم مهرماه) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و مراسم اختتامیه مسابقات عصر پنج شنبه از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در شبستان «امام خمینی (ره)» حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1220724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha