هدف دشمن از فتنه اخیر اسلامیت نظام است/ اقوام مختلف در ایران وفادار به نظام هستند

امیری نژاد گفت: هدف دشمن از فتنه اخیر بحث اسلامیت نظام است و هدف دشمنان در جنگ تحمیلی هم اسلام بود.

«مرتضی امیری نژاد» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین گفت: فتنه های قومیتی موضوع جدیدی از سوی دشمنان نیست و ما در دهه 60 فتنه های قومیتی را داشتیم و دشمن روی بحث تجزیه طلبی اقدام کرد و 17 هزار شهید ترور هم دادیم و امروز با دشمنی مواجه هستیم که وارد جنگ ترکیبی شده است.

 

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در دهه 60 جنگ دشمن علیه ما، جنگ سخت، در دهه 70 جنگ فرهنگی، دهه 80 جنگ فرهنگی و دهه 90 جنگ اقتصادی بود و در قرن جدید جنگی که دشمن تدارک دیده جنگ ترکیبی بوده که ترکیبی از جنگ سخت، نرم، فرهنگی و اقتصادی است.

 

وی عنوان کرد: ما به موازات چهار جنگی که پشت سر گذاشتیم، جنگ نیابتی را هم در خارج از مرزهای خود خنثی سازی کردیم که داعش به نیابت از اسرائیل، آمریکا،عربستان و انگلیس می جنگید و ما هم به نیابت از سوریه و عراق در سوریه می جنگیدیم.

 

* دشمن به دنبال ایجاد اسرائیلی کوچک در کنار مرزهای ایران است

امیری نژاد با اشاره به اغتشاشات اخیر افزود: ماهیت فتنه و اغتشاشات اخیر قومیتی و جنسیتی بوده و دشمن وارد فتنه ای با 2 محور و پیکان قومیتی و جنسیتی شده و البته در ابتدای دهه 60 هم اینها با این روش دنبال تجزیه ایران بودند.

 

وی در خصوص علت تمرکز دشمن روی قومیت ها تصریح کرد: دشمن در شرق کشور به دنبال تشکیل یک کردستان واحد است و هدف در بحث کردستان واحد تشکیل یک اسرائیل کوچک در کنار مرزهای ماست.

 

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی توضیح داد: امروز در کنار بحث قومیتی ما می بینیم ترکیه، اسرائیل و آذربایجان دنبال یک فتنه جدید در منطقه ای بین آذربایجان و ارمنستان هستند تا دسترسی جمهوری اسلامی ایران به اروپا را ببندد و البته این فتنه هم با هوشیار جمهوری اسلامی ایران خنثی خواهد شد.

 

* قومیت ها در ایران طی چهار دهه گذشته وفادار به کشور و نظام بودند

وی در ادامه گفت: در بحث زاهدان هم ما 2 قوم سیستانی و بلوچی را داریم، سیستانی ها شیعه و بلوچ ها سنی هستند و فتنه اخیر در قسمت بلوچستان رخ داده و دشمن در کنار بحث قومیت و جنسیت دنبال جنگ مذهبی بین شیعه و سنی است.

 

امیری نژاد افزود: در طول این چهار دهه دیدیم که قومیت ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی وفادار به کشور و نظام بودند، اما دشمن روی بحث احساسات در جنگ شناختی سوار می شود.

 

وی تأکید کرد: امروز جنگ ما جنگ روایت ها است و امروز کسی پیروز عرصه میدان است که روایت نخست دست او باشد و دشمن روی این موضوع در فضای مجازی سوار شده و حساسیت ها را تحریک کرده و توانست این فتنه را با بحث قومیت و جنسیت به وجود آورد.

 

* اقتدار و امنیت امروز را مدیون دفاع مقدس هستیم

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دفاع اقشار مختلف مردم از تمامیت ارضی کشور در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: در بحث جنگ سخت تنها کشوری که به ما کمک کرد سوریه بود و ما با 35 کشور می جنگیدیم و در واقع جنگ ایران با عراق جنگ جهانی سوم بود و هدف از جنگ ایران و عراق خاموش کردن موج انقلاب اسلامی، اسلام و تمدن اسلامی بود.

 

وی یادآور شد: صدام در آن زمان اعلام کرده بود که ما سه روزه خرمشهر را تصرف می کنیم ولی 34 روز پشت دروازه های خرمشهر ماندند و این 34 روز مقاومت در خرمشهر، 43 سال اقتدار و امنیت را به ما هدیه داد و امروز اقتدار و امنیت داخل و منطقه را مدیون دفاع مقدس هستیم.

 

* بیانات مقام معظم رهبری گره گشای مشکلات داخلی و منطقه است

امیری نژاد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اغتشاشات و فتنه اخیر اضافه کرد: همیشه بیانات مقام معظم رهبری گره گشای مشکلات داخل، سطح منطقه و حتی بین الملل بوده است و این فرمایشات فصل الخطاب است.

 

وی گفت: دشمن می خواهد امنیت پایدار ما را دچار خدشه کند و در واقع انتخابات، تحریم و حجاب بهانه بوده و اصل نظام نشانه است و حتی می توان در شعارهای آنها این امر را مشاهده کرد و مقام معظم رهبری هم در سخنرانی اخیر به همه موارد اشاره داشتند که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: هدف دشمن از فتنه اخیر بحث اسلامیت نظام است و هدف دشمنان در جنگ تحمیلی هم اسلام بود و امروز هم همچنان همین است و می خواهند ما از این اسلام دست برداریم.

 

* دشمن با ابزار تحریم و تحریف به مقابله با حقیقت جمهوری اسلامی آمده است

وی در ادامه توضیح داد: دشمن با 2 ابزار تحریم و تحریف به مقابله با حقیقت جمهوری اسلامی آمده و تنها راهکار در فتنه اخیر، جهاد تبیین و بیان واقعیت های جامعه است و ما باید واقعیت ها و آنچه را که وجود دارد بیان کنیم و اگر عرصه را خالی کنیم دشمن با تحریف، تخریب، تحریم، تهدید و تطمیع حقایق را وارونه جلوه می دهد.

 

امیری خاطر نشان کرد: امروز فضای مجازی دست دشمن است و دارد در این فضا موج سواری می کند و بهترین راهکار مقابله با فتنه های دشمن جهاد تبیین است.

 

وی یادآور شد: امروز ما وارد جنگ شناختی به نام جنگ روایت ها شدیم و باید روایت گر اول روایت های ناب باشیم و قرآن، ائمه اطهار و اسلام از آن ماست و باید پیش  قراول باشیم و در این صورت دشمن هیچ کاری نمی تواند انجام دهد.

 

کد خبر 1221862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha