کودکان را در مساجد دریابیم

حضور کودکان در مساجد و ترغیب به فراگیری مفاهیم دینی در اثر پذیری و ماندگاری بالای ذهنی موثر بوده از این رو باید این قشر را با آغوش باز و مهربانی دریابیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، همواره سفارش به آموزش مفاهیم دینی و ارزشی از سنین کودکی به افراد شده تا علاوه بر ماندگاری در ذهن، مسیر برای حضور آنان نیز تسهیل و فراهم شود.

حضور کودکان در مساجد سبب فراگیری موضوعات دینی شده و از طرفی آنان با این چنین محیط هایی بیشتر آشنا می شوند که ثمره آن تداوم در سیر زندگی آنان تا بزرگسالی خواهد شد.

 

حضور کودکان در مساجد نیازمند رعایت اصول و آداب خاصی از سوی نمازگزاران و متولیان این مراکز دینی است که محبت و احترام از جمله آن است تا بتواند خاطره خوبی را برای آنان داشته باشد.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد با پیش بینی برنامه های فرهنگی برای این قشر قادر به ارائه فعالیت های جذاب برای آنان بوده که این موضوع مانع از ترد و دلزدگی آنان شده و همچنی مانع از مزاحمت های احتمالی برای نمازگزاران هم می شود.

 

حقوق کودکان در مسجد

 

یکی از موضوعات مهمی که در جامعه ما باید رعایت شود، توجه به حقوق اقشار مختلف از جمله کودکان است که این موضوع در همه بخش های زندگی ملزم به رعایت بوده و از جمله مراکز، مساجد و نمازگزاران بوده باید حقوق کودکان را رعایت کنند.

احترام به این قشر، حفظ آرامش در برخورد با رفتار هیجانی، اختصاص یک مکان مناسب برای آنان و همچنین رفتار نیکو از جمله اقداماتی است که باید در رعایت حقوق کودکان انجام دهیم.

سن پایین این افراد نباید مانع از برخورد ناشایست و یا بی توجهی نبست به آن ها شود که همه ا رفتارهای در جذب یا دفع به مسجد اثر می گذارد.

 

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با اشاره به اینکه در هفته ملی کودک حقوق این قشر مورد تاکید قرار می گیرد، گفت: همه نسبت به رعایت این حق و حقوق مسئول هستیم.

«منیره جعفری« خاطرنشان کرد: در مکان و زمان های مختلف باید حق کودکان ادا شود و نسبت به تامین نیازهای این قشر کار کنیم.

 

هدیه و رفتار نیکو با کودکان در مسجد

 

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: هیات امنا و ائمه جماعات در رفتار با نسل جدید و کودکان و نوجوانان با احترام رفتار کنند.

حجت الاسلام «مجتبی کوچک زاده« از متولیان مساجد خواست زمینه ساز حضور کودکان و نوجوانان در مساجد باشند و نسبت به این قشر بد رفتاری نداشته باشند.

وی اضافه کرد: چنین رفتار نیکویی هم از سوی نمازگزاران هم لازم است.

کد خبر 1222360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha