جهان اسلام نیازمند عقلانیت و دشمن‌شناسی است/ مشترکات شیعه و سنی را باید تقویت کنیم

حجت‌الاسلام دیلم گفت: امروز جهان اسلام نیاز به عقلانیت و دشمن شناسی دارد. شیعه و سنی مشترکات زیادی داریم و باید آن ها را حفظ و تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام «نورعلی دیلم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان با گرامیداشت هفته وحدت بر لزوم اتحاد و انسجام مسلمانان برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی اظهارکرد: راه تحقق این هدف والا که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، تبعیت از قرآن کریم و سنت نبی مکرم اسلام (ص) است.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به برخی آیات قرآن کریم گفت: کسانی که از پیامبر (ص) تبعیت کنند، به قرآن عمل کنند، رسول خدا (ص) را عزیز بشمارند و با او همراهی کنند بنا به گفته خداوند در قرآن کریم «مفلحون» هستند.

 

وی در ادامه با تاکید بر لزوم دشمن شناسی خاطرنشان کرد: امروز دشمن مسلمانان، صهیونیزم جهانی است. ما با مسیحی و یهودی مشکلی نداریم بلکه اهل کتاب برای ما مورد احترام هستند اما با کسانی که پیرو ادیان تحریف شده هستند و در پی فتنه افکنی بین مسلمان‌اند مشکل داریم.

 

حجت الاسلام دیلم افزود: اگر امروز سعودی‌ها به دنبال عادی سازی روابط با رژیم کودک‌کش و غاصب صهیونیستی هستند و دست دوستی به سوی اسرائیل، این غده سرطانی، دراز می‌کنند باید در مسلمانی آنان تردید کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام نیاز به عقلانیت و دشمن شناسی دارد. شیعه و سنی مشترکات زیادی داریم و باید آن ها را حفظ و تقویت کنیم.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به عزت و اقتدار ایران اسلامی، بیان کرد: امروز قدرت بازدارندگی ما به حدی است که دشمن دیگر به تهاجم نظامی فکر نمی‌کند. آمریکا، انگلیس، اسرائیل اگر می‌دانستند می‌توانند در نبرد نظامی ملت ایران را شکست دهند درنگ نمی کردند.

 

کد خبر 1222529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha