۱۹ مهر فرصت مناسبی برای بازنگری در عملکرد کانون های مساجد است

اسلامی با اشاره به اینکه ۱۹ مهر سالروز فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت کارکردهای مساجد است، گفت: این روز فرصت مناسبی در بازنگری فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

محسن اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در 19 مهرماه سال 91 در سفر به خراسان شمالی و دیدار با علما و روحانیون اظهار کرد: ایشان در بیاناتی فرمودند: «من سفارش میکنم که کانونهای فرهنگی - هنری مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید. نه، با همکاری بسیج، این کانونهای فرهنگی - هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا میکند، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتابهائی وجود دارد که میشود از این کتابها استفاده کرد. کتابهائی هست؛ بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانونهای فرهنگی - هنری بروید و پذیرای جوانها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا».

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان ادامه داد: کانون های مساجد در عرصه فرهنگی و هنری فعالیت می کنند و تقویت کارکردهای مساجد در کنار کانون های فرهنی و هنری با همراهی تشکل مردمی بسیج ممکن می شود.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت های مسجد ماهیتی انقلابی و مذهبی دارند، ادامه داد: فعالیت این دو تشکل در کنار هم، بر روی اتقای سطح معرفتی و دینی اعضای خود و مخاطبین تاثیرگذار است.

 

این مقام مسسول با بیان اینکه ماموریت کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیح در ارتقاء شاخص های فرهنگی تاثیرگذار است، افزود: 19 مهر بهانه ای است تا به منویات مقام معظم رهبری در این زمینه جامع عمل بپوشانیم.

 

به گفته وی، کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج در سایه منویات رهبری می توانند در اشاعه فرهنگی ایرانی و اسلامی و تثبیت جایگاه انقلاب اسلامی نقش آفرینی کنند.

 

اسلامی با اشاره به اینکه بازنگری در فعالیت های این مراکز منجر به هم افزایی و انسجام بیشتر بین کانون های مساجد و پایگاه مقاومت بسیج می شود، ادامه داد: امید می رود با همدلی بین نهادهای مردمی در مسجد شاهد شکوفایی در بخش های علمی، فرهنگی، اجتماعی و دینی باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان به فرمایشات مقام معظم رهبری در نوزدهمین اجلاس نماز و استفاده از کلید واژه مسجد نیز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این اجلاس فرمودند: مساجد باید در هر منطقه و محل، مأمن و محل خیر و برکت و مَدرس تفسیر و حدیث، و منبر معارف اجتماعی و سیاسی، و کانون موعظه و پرورش اخلاق باشند.

 

وی تصریح کرد: برای عمل به این فرمان رهبری که مسجد کانون تفسیر و حدیث باشد طرح تلاوت نور در بیش از یک هزار مسجد، مدرسه و دانشگاه استان زنجان اجرا می شود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: از نظر رهبری مسجد باید محل خیر و برکت باشد از اینرو مساجد محل مورد اعتماد همه از هر قشری هستند و این مراکز بدون هرگونه جناح بندی فعالیت می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه رهبری از مسجد به عنوان منبر معارف اجتماعی و سیاسی یاد می کنند، افزود: در مساجد تلاش می شود تا موضوعاتی همچون حقوق شهروندی، ازدواج، تفسیر و تشویج جوانان و نوجوانان به کسب مدارج علمی مورد توجه قرار گیرد.

 

اسلامی ادامه داد: رهبری تاکید کردند که مسجد کانون موعظه و پرورش اخلاق باشد و تحقق این مهم باعث نشاط و تعالی می شود؛ کانون های مساجد پرورش نیروهای انقلابی را در مساجد برعهده دارند و امیدواریم این مهم به ظهور امام زمان و تمدن نوین اسلامی ختم خواهد شد.

 

کد خبر 1222893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha