شیکاگو میزبان جشنواره میراث فلسطین

جشنواره میراث فلسطین، اولین جشنواره در نوع خود با هدف تقویت ارزش ها در میان نسل ها و تعمیق هویت فلسطینی برمی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عمون،  فلسطینی های مقیم شهر شیکاگو در آمریکا در حال آماده شدن برای برگزاری  دومین جشنواره میراث هستند که اولین  جشنواره در نوع خود است.

این جشنواره با هدف احیا و تقویت ارزش های سنتی و قدیمی در میان نسل ها و تثبت حق بازگشت و تعمیق هویت فلسطینی در میان جوانان برگزار می شود.

 

این جشنواره شامل بخش ها و زوایای متعدد از میراث فلسطینی است، به طوری که مهند خلف، هنرمند فلسطینی تعدادی از آوازهای سنتی را ارایه می دهد.

همچنین در این جشنواره گروه موسیقی فلسطینی یکی از قطعات خود را ارایه می دهد. همچنین لباس فلسطینی و خوردنی های محلی و مجسمه ها و سایر آثار هنری فلسطینی به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

منال دعمه، یکی از مسئولان این جشنواره در مصاحبه ویژه گفت: فعالیت این جشنواره یکی از مهم‌ترین رویداد های فرهنگی است که اصالت میراث فلسطین را نشان می دهد.

دعمه تاکید کرد: این رویدادها و سایر رویدادهای میراث و سنتی درباره میراث فرهنگی و تمدنی و عادات و سنن نسل های متوالی فلسطین است.

 

وی ادامه داد: تقویت و تعمیق هویت فلسطینی از طریق پایبندی ما به فرهنگ و آداب و رسوم، سنت ها و میراث فرهنگی است که بیانگر هویت واقعی ملت فلسطین است.

کد خبر 1222990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha