استفاده از ابزار هنر در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی

اصغر ستایی مختاری گفت: براساس تفاهم نامه همکاری بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از ابزار هنر در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۰ مهرماه) «اصغر ستایی مختاری» در حاشیه آئین افتتاح اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی جنوب کرمان، گفت: در راستای اجرایی شدن این جشنواره، تفاهم نامه همکاری مابین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان منعقد شد.
 
رئیس دادگستری شهرستان جیرفت افزود: براساس این تفاهم نامه مقرر شد تا از ابزار هنر در قالب جشنواره های مختلف برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده شود.
 
وی بیان کرد: امیدواریم این جشنواره بتواند با جذب مخاطب و تأثیرگذاری بر افکار عمومی به الگویی موفق برای سایر استان ها و کشور تبدیل شود.
 
مختاری یادآور شد: در جلسه ای که با حضور رییس کل دادگستری استان کرمان برگزار شد خوشبختانه ایشان این نوید را دادند که در صورت استقبال مردم، حمایت مسئولین شهرستان و اجرای مطلوب هنرمندان، بتوانیم این جشنواره را به صورت منطقه ای و دائمی برگزار کنیم.
 
رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری جیرفت خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی دبیرخانه دائمی این جشنواره با موافقت رئیس کل دادگستری استان راه اندازی شود.
 
وی عنوان کرد: در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، مدیریت پروژه کاهش خشونت نوشتاری و کلامی در جیرفت به سعید سالارگنجی واگذار شد.
 
مختاری یادآور شد: اولین جشنواره تئاتر خیابانی با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی به همت موسسه فرهنگی هنری سفیران جنوب، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان و شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان راه اندازی شد.
 
رئیس دادگستری جیرفت افزود: این جشنواره از امروز ۲۰ مهرماه آغاز شده و تا ۲۲ ادامه دارد.
 
وی عنوان کرد: دبیر تخصصی اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی منوچهر صبوری از هنرمندان جنوب کرمان و کارشناس مسئول شورای پیشگیری از وقوع جرم جیرفت است و دبیر اجرایی آن را امیر یزدان پناه عهده دار است.
کد خبر 1223084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha