۱۱۳۶ مورد آزمون نازل های عرضه سوخت مایع در استان زنجان انجام شد

به گفته واحد پور، به منظور بررسی صحت عملکرد نازل های عرضه سوخت مایع موجود در استان زنجان؛ در شش ماه اول سال جاری، تعداد یک هزار و ۱۳۶ آزمون ادواری انجام شده که ۹۹.۳ درصد نازل ها مورد قبول استاندارد واقع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مرتضی واحدپور امروز 21 مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته استاندارد اظهار کرد: 22 مهرماه روز جهانی استاندارد شده و از 24 تا 30 مهرماه هفته استاندارد در ایران است.

 

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان به عناوین برنامه های این هفته و برنامه های پیش بینی شده در این هفته اشاره کرد و افزود‌: تا ابتدای مهرماه امسال 33 مورد صدور پروانه استاندارد و 110 مورد تمدید پروانه استاندارد و یک مورد پروانه تشویقی داشتیم.

 

وی تعداد بازرسی های انجام شده از وسایل شهربازی را 110 مورد خواند و گفت: تا ابتدای مهرماه امسال 991 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و 418 مورد بازرسی از آسانسور داشتیم.

 

واحدپور به 1136 مورد آزمون از نازل های سوخت در زنجان اشاره کرد و گفت: 1709 مورد نیز آزمون وسایل سنجش توزین سبک در این بازه زمانی انجام شده است همچنین 10 مورد پاسخ به شکایت و 18 مورد اعلام جرم واحدها به دلیل عدم استاندارد داشتیم.

 

این مسئول در ادامه از اجرای طرح طاها در استاندارد زنجان خبر داد و گفت: با اجرای طرح طاها، ضمن پایش و ارزیابی تولیدکنندگان نسبت به رعایت استانداردها در تولیدات خود، محصولات و فرآورده‌های با کیفیت پایین‌تر از استاندارد شناسایی شده و با تولیدکنندگان این نوع محصولات برخورد می‌شود.

 

به گفته وی، پنج خدمت در قالب مراجعه به مدارس، مراکز نگهداری از سالمندان، مراکز اقامتی، هتل ها و زائرسرا و مراکز عرضه سوخت در طرح طاها ارائه می شود.

 

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان همچنین به برنامه های ترویجی و بازدید مدارس از واحدهای صنعتی برای آشنایی با استاندارد اشاره کرد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ استفاده از محصولات استاندارد، مسابقات مختلفی در بین کودکان اجرا می شود.

 

وی در خصوص نحوه نظارت استاندارد بر خرید و فروش محصولات در فضای مجازی نیز گفت: کالاها زمانی اجازه تبلیغ می کیرند که نشان استاندارد داشته باشند و استاندارد بر کالاهای که در فصای مجازی خرید یا فروش می شود اگر مشمول استاندارد اجباری باشند، نظارت می کند.

 

به گفته واحدپور مردم می توانند شکایات خود را از طریق شماره 1517 اطلاع رسانی کنند و یا با ارسال شماره درج شده در زیر علامت استاندارد به شماره پیامکی 10001517 می توانند از اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد و مشخصات محصول اطمینان حاصل کنند.

نرگس سعادتی- زنجان

کد خبر 1223265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha