فعالیت ۹ هزار مرکز نیکوکاری در کشور

آسوده گفت: در سال گذشته مجموع کمک های مردمی ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده که از این میزان ۵ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان از کمک های مردمی از طریق ۹ هزار مرکز نیکوکاری به دست نیازمندان رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حبیب الله آسوده» در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان که امروز (سه شنبه ۲۶ مهر) در حسینیه شهدای روستای شیداصفهان برگزار شد، بیان کرد: در سال ۹۶ مقام معظم رهبری پیامی را برای اجلاس زکات داشته و گلایه داشتند که در خصوص زکات کم کاری شده و مبتنی بر این موضوع کم کاری که خطاب به مسئولان بود، در حوزه معرفتی و ترویجی این اجلاس پایه گذاری شد.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور ادامه داد: این همایش برگزار شده تا از رهیافت های علمی آن استفاده شود و هم در حوزه ترویجی، جریان سازی شهرستانی شکل گیرد.

 

وی عنوان کرد: همچنین وظیفه ما تکریم و کرامت بخشی به کسانی است که در این حوزه قدم برداشتند و از این رو این موضوع شروع شده و امیدواریم این کار در سطح ملی و استانی اجرایی شود.

 

آسوده با اشاره به ضرورت توجه به ارزش های دینی اعلام کرد: دشمن تمام توجه اش این است که ارزش های دینی را زمین بزند، چه در حوزه اجتماعی و فردی مانند حجاب و چه در حوزه اقتصادی مانند زکات و در حوزه انفاق هم گاهی دشمن سعی می کند ایجاد شبهه کرده و اینگونه بیان می کند که پول زکات و صدقه را کجا می برند در حالی که هیچ پولی از وجوه مردم از شهری به شهر دیگر و از استانی به استان دیگر انتقال داده نمی شود.

 

وی اظهار کرد: در سال گذشته کل کمک های مردمی ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده که از این میزان ۵ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان از کمک های مردمی از طریق ۹ هزار مرکز نیکوکاری بوده که با مشارکت مردم و خیران به نیازمندان محلات پرداخت شده و ما در کمیته امداد فقط صیانت کردیم و پولی در حساب کمیته امداد نیامده و در واقع ۹ هزار مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و مردم این کمک ها رقم زدند.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور گفت: در سال گذشته ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کمک به ایتام و فرزندان محسنین بوده که این رقم را یک میلیون و ۲۰۰ هزار حامی به حساب ایتام و فرزندان محسنین واریز کردند.

 

وی اعلام کرد: یک هزار ۷۲۰ میلیارد تومان عملکرد شورای زکات کشور در مناطق روستایی و شهری بوده است که این رقم را مردم و خیران جمع کردند و گزارش آن را دبیرخانه شورای زکات داده است.

 

آسوده افزود: در بخش صدقات هم ۴۸۰ میلیارد تومان صدقه جمع شده است؛ با همت شما و کمک های دولت انقلابی، کمیته امداد ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار خانواده را تمشیت می کند و یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را مراکز نیکوکاری کمک می کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر ما در حوزه ارزش های دینی مانند زکات نرویم و جریان سازی نکرده و در برابر فتنه دشمن نایستیم و عملکرد ارائه ندهیم و کار نکنیم، دشمن هر جا خلا پیدا کند، حمله می کند و باید توجه داشت که هیچ هزینه اجرایی از کمک های مردم در کمیته امداد انجام نمی شود.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور در ادامه اضافه کرد: سه خواهش داریم خواهش نخست از نماینده ولی فقیه در استان است که می خواهیم شورای زکات به صورت جدی در شهرستان ها تشکیل شود که برگزاری شورا به انسجام بخشی و انگیزه دادن به مسئولان و مردم و جهت دادن خیران به توسعه و کمک به کاهش فقر آن منطقه کمک می کند.

 

وی یادآور شد: خواهش دیگر از استاندار قزوین است که اگر روستا و منطقه ای زکات بیشتری می دهد در آبادانی آنجا کمک شود و سومین خواهش این است آثار و برکات زکات به مردم گفته شود تا تشویق شوند و این امر در احیای امر زکات می تواند موثر باشد.

 

کد خبر 1224533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha