اجرای طرح «نذر آب ۵» با محوریت معیشتی، خدمات درمانی و برخورد با تنش‌های آبی

شهرجردی از اجرای پنجمین دوره طرح ملی نذر آب با عنوان «نذر آب ۵» در شهرستان رایگان استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «علیرضا شهرجردی» امروز چهارشنبه (27 مهر)با اشاره به اجرای پنجمین دوره طرح ملی نذر آب با عنوان «نذر آب ۵» در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای این طرح تیم پزشکی با همکاری پزشکان و خیران داوطلب استان مرکزی به شهرستان ریگان استان کرمان  اعزام شدند.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی با بیان اینکه در راستای طرح ملی نذر آب ۵، تیم درمانی جمعیت هلال احمر استان مرکزی متشکل از ۸۰ نفر پزشک فوق تخصص، جراح، دندانپزشک، متخصص داخلی، عفونی، اطفال، قلب و عروق، ارتوپدی، پزشک عمومی، روانشناس، مشاوره به استان کرمان اعزام شده اند، افزود: نیروهای داوطلب و اعضای جوانان هلال احمر استان مرکزی نیز  به ‌عنوان تیم سحر همراه با پزشکان به مناطق محروم شهرستان‌ ریگان استان کرمان اعزام شدند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه طرح ملی نذر آب ۵ در سه محور حمایت‌های معیشتی، خدمات درمانی و برخورد با تنش‌های آبی انجام می شود، افزود: برخورد با تنش های آبی به شکل استقرار تانکر و لوله‌کشی برای دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم انجام می شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: پزشکان اعزامی به ارائه خدمات درمانی و ویزیت رایگان پزشکی می پردازند و بیماران نیز دارو رایگان دریافت می کنند.

 

شهرجردی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح از ۲۶ مهرماه آغاز شده و تا ۲۸ مهرماه در شهرستان‌ ریگان استان کرمان و همچنین روستاهای مناطق محروم سرزه و توابع سیف الدین اجرا می شود.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی با تاکید بر اینکه طرح ملی نذر آب ۵  با مشارکت پزشکان داوطلب و خیران و همچنین مشارکت خانه‌های هلال استان به‌منظور ارائه خدمات بشر دوستانه در حال انجام است، گفت: این طرح با هدف کمک به بهبود سطح سلامت مناطق کم‌برخوردار، ارتقا و بهبود کیفیت زندگی، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت به روستاها و ارائه خدمات بهداشتی، حمایتی و آموزشی به منطقه محروم و کم‌برخوردار انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه طرح نذر آب برای پنجمین بار و در نقاط کم‌آب کشور برگزار می‌شود، گفت: هدف از این طرح رسیدگی به وضعیت معیشتی و سلامتی مردم این مناطق بوده که در این راستا هماهنگی‌هایی با مسئولان و فرمانداران، بخشداران و دهیاران شهرستان‌ ریگان انجام شده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه اجرای طرح نیابت و بازدید از خانواده شهدا نیز در این طرح انجام خواهد شد، گفت: همچنین در این طرح استقرار ۱۰۰ دستگاه تانکر ۳ هزار لیتری به ارزش ۳ میلیارد و دویست میلیون ریال نیز انجام شده است.

 

شهرجردی همچنین از تهیه و توزیع، تعداد ۸۰۰ سبد معیشتی به ارزش ۴ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت:  ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار و ۲ هزار عدد اسباب بازی به ارزش یک میلیارد ریال نیز توسط خیران این جمعیت تهیه شده است که در منطقه توزیع خواهد شد.

کد خبر 1224833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha