لزوم اهتمام جدی به تربیت نسل قرآنی در آموزش و پرورش

حجت الاسلام سلیمانی گفت: شکافی که امروز در جامعه در مدارس و در بین دانش‌آموزان می‌بینیم نتیجه عدم حضور مؤثر متخصصان دینی و مذهبی در مدارس بوده است، لذا برای نسل آینده باید به تربیت نسل قرآنی در آموزش و پرورش اهتمام و توجه جدی شود.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل در حاشیه جشن آغازین قرآن آموزی دانش آموزان پایه اول آموزشگاه ابریشم چی گفت: جشن آغاز قرآن آموزی دانش آموزان با هدف ایجاد یک حس خوب نسبت به قرآن کریم و با رویکرد انس با قرآن در مدارس برگزار می شود.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: رویکرد برنامه درسی قرآن، انس با قرآن کریم است از این رو مدارس شروع آموزش قرآن برای دانش آموزان را با یک جشن و ایجاد خاطره خوب همراه می کنند که این اقدام پسندیده ای است.

 

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه خانواده و معلم نقش کلیدی در  انس و ایجاد علاقه به فراگیری قرآن در دانش‌آموزان دارند، گفت: یکی از نکات مهم در شکل‌گیری انس با قرآن در مدارس، توجه در انتخاب معلمان قرآن کریم است که در این زمینه ضعف داریم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل افزود: ایجاد انس و علاقه به قرآن در کودکان دوره اول ابتدایی با سخت گیری نسبت به روخوانی و روانخوانی حاصل نخواهد شد و معلمان باید بر نگرش کودکان به قرآن و آموزه های دینی متمرکز باشند و با روش های جذاب و مبتنی بر سیره اهل بیت(ع) قرآن را به دانش آموزان آموزش دهند.

 

حجت الاسلام سلیمانی اظهار داشت: شکافی که امروز در جامعه در مدارس و در بین دانش‌آموزان می‌بینیم نتیجه عدم حضور مؤثر متخصصان دینی و مذهبی در مدارس بوده است، لذا برای نسل آینده باید به تربیت نسل قرآنی در آموزش و پرورش اهتمام و توجه جدی شود.

 

خبرنگار: روح اله باقری

کد خبر 1225076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha