۲۷۰۰ کتابخانه زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور فعالیت می کند

رمضانی گفت: از سه هزار و ۷۰۰ کتابخاته عمومی در کشور، ۲ هزار و ۷۰۰ کتابخانه زیر نظر مستقیم نهاد کتابخانه‌های عمومی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مهدی رمضانی عصر دیروز در جریان سفر یک روزه به زنجان در دیدار با آیت الله سید محمد حسینی (تولیت مسجد و کتابخانه حسینی) اظهار کرد: در زمان حاضر شبکه گسترده ای از کتابخانه‌های عمومی در کشور داریم که 50 نوع خدمت به مخاطبان خود ارائه می دهند.

 

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور خاطرنشان کرد: ۸۰۰ کتابخانه روستایی و ۴۰ کتابخانه سیار برای پوشش خدمات در مناطق دور افتاده در کشور مشغول فعالیت هستند و تقویت فضای تخصصی کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی در دستور کار قرار دارد.

 

رمضانی همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به پروژه نیمه کاره کتابخانه مرکزی زنجان اشاره کرد و گفت: کتابخانه مرکزی شاخص فرهنگی استان را متحول می‌کند.

 

وی با بیان اینکه سرانه کتابخانه‌ای در استان زنجان مطلوب است، افزود: دغدغه اصلی در این استان تکمیل کتابخانه مرکزی است که پیگیری ها در این خصوص در دستور کار است.

 

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: اگر پروژه کتابخانه مرکزی در  زنجان فعال شود می‌توانیم کمک‌های دولتی را نیز پای کار اوربم که برای این کار نیاز به پیشرفت فیزیکی پروژه تا ۴۰ درصد وجود دارد.

 

رمضانی با بیان اینکه از سه هزار و ۷۰۰ کتابخاته  عمومی در کشور، ۲ هزار و ۷۰۰ کتابخانه زیر نظر مستقیم نهاد کتابخانه‌های عمومی فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: تلاش و دغدغه ما ارتقای سطح خدمات ارائه شده به مخاطبان است.

 

امام جمعه زنجان نیز مهم‌ترین مسئله و مشکل استان زنجان در خصوص کتابخانه‌ها، نبود کتابخانه مرکزی در استان خواند و گفت: پروژه کتابخانه مرکزی در استان زنجان تکمیل نشده است.

 

آیت الله علی خاتمی به وجود کتابخانه‌های خیرساز در زنجان اشاره کرد و گفت: در استان خیرین آمادگی خوبی برای ساخت کتابخانه دارند.

 

وی بر لزوم تقویت مطالعه کتاب در جامعه تاکید کرد و افزود: دانش آموزان و جوانان باید به مطالعه کتاب تشویق شوند. مطالعه کتاب بهترین بستر برای کسب دانایی است و فضای مجازی این قابلیت‌ها را ندارد.

 

کد خبر 1225083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha