استقبال کتابخانه‌های عمومی از ترویج سنت قصه‌گویی برای کودک و نوجوان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز از ظرفیت قابل‌توجه کتابخانه‌ها برای ترویج سنت قصه‌گویی با استفاده از منابع خوب این مراکز فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، دومین دوسالانه قصه گویی «نهال امید» در استان البرز با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» با هدف ترویج قصه‌گویی، شناسایی و تشویق و بهره مندی از توانمندی های شبکه کتابخانه های عمومی، کتابداران و اعضا، در دو بخش قصه گویی صحنه‌ای و قصه گویی دیجیتال برگزار شد.

علی معدنی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی البرز در ابتدای این جلسه با اشاره به این رویداد مهم فرهنگی گفت: این جشنواره با هدف ارج نهادن به سنت قصه گویی، تلاش در جهت گسترش خدمات جنبی کتابخانه ها برای ایجاد انگیزه مطالعه، شناسایی استعدادها، تشویق و بهره مندی از توانمندی مختلف در کتابخانه های عمومی شکل گرفته است.

وی افزود: استفاده از فعالیت‌های ادبی، قصه، داستان و شعر در تعالی و مقاوم سازی فرهنگ مطالعه و در نهایت تولید و توسعه محتوای منطبق بر ترویج فرهنگ بومی ملی و اسلامی در سطح کتابخانه های عمومی استان بسیار حائز اهمیت است.

معدنی پور در ادامه به نقش قصه و پیام آن در زندگی کودک و نوجوان پرداخت و گفت: پیام و محتوای غنی قصه هایی که مملو از ارزشهای اسلامی، اعتقادات، فرهنگ و خودباوری است می تواند نقش بزرگی را در تربیت کودکان و نوجوانان برای پیشرفت فردی و اجتماعی آنان داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز ضمن قدردانی از کتابداران و شرکت کنندگان در دوسالانه جشنواره قصه گویی و هیات داوران و دست اندرکاران برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره های قصه گویی انگیزه دوچندانی را به فعالان این حوزه خواهد بخشید و باعث خواهد شد استعداد و تخصص خود را در این بخش تقویت و جهت دهی کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ظرفیت ترویج سنت قصه گویی با منابع خوبی که در نهاد کتابخانه های عمومی وجود دارد، باعث شده تا آماده استقبال از کودکان و نوجوانان برای شروع قصه خوانی و انس با کتاب باشیم.

در ادامه مراسم قصه گویان منتخب جشنواره  قصه گویی استان البرز به روایت قصه های کودکانه خود با محوریت موضوعات آزاد، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، ایثار و شهادت و داستان ها و مثل های کهن ایرانی پرداختند و آثار از سوی هیات داوران به منظور انتخاب به بخش منطقه ای داوری شد.

گفتنی است پس از داوری این آثار، ۱۲ منتخب در دو بخش دیجیتال و صحنه ای به مرحله منطقه ای راه پیدا می کنند و در مرحله استانی از ۱۲ نفر برتر این مرحله با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر خواهد شد.

کد خبر 1225221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha