حق الزحمه کارشناسان از سال ۹۷ افزایش نیافته است

دلپسند گفت: قانون حق الزحمه کارشناسان از سال ۱۳۹۷ افزایش نیافته است که این موضوع سبب گلایه مندی به حق اعضای کانون شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «محمود دلپسند» امروز(۳۰ مهر) در نشست خبری با بیان اینکه خدمات رایگان برای وثیقه های زندانیان هر ساله علاوه بر روز آغاز هفته قوه قضاییه و همچنین روز کارشناس، با هدف حمایت از زندانیان ارائه می شود، ادامه داد: همچنین برای حمایت بیشتر از این افراد ارائه خدمات در طول سال با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می شود، به طوری که سال گذشته ۲ هزار و ۱۷۵ مورد خدمت به صورت نیم بها به زندانیان ارائه شد.

 

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری خراسان رضوی تصریح کرد: این کانون دارای شخصیت حقوقی مستقل غیر دولتی، غیر انتفاعی و غیر سیاسی است که در ۵۸ رشته مختلف خدمات کارشناسی قابل بررسی ارائه می کند.

 

دلپسند با بیان اینکه کانون خراسان رضوی یکی از قطب های کارشناسی کشور است، خاطر نشان کرد: این کانون در سه حوزه مراجعات حضوری، دستگاه های اجرایی و دستگاه قضایی به موارد اعلامی پاسخ مربوطه را ارائه می دهد که البته ارجاعات دستگاه قضایی در اولویت هستند.

 

وی با اشاره به اینکه کانون کارشناسان استان، سال گذشته بیش از ۱۸۵ هزار خدمات کارشناسی ارائه کرده است، افزود: راه و ساختمان و کشاورزی بیشترین موضوعاتی بوده که کانون در آنها خدمات رسانی کرده است.

 

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه مردم در حوزه کارشناسی نرخ گذاری بیشترین نارضایتی را از کانون دارند، عنوان کرد: اعتماد مردم و افزایش رضایتمندی آنها از خدمات کانون، مهمترین هدف است.

 

دلپسند گفت: قانون حق الزحمه کارشناسان از سال ۱۳۹۷ افزایش نیافته است که این موضوع سبب گلایه مندی به حق اعضای کانون شده است.

 

وی ادامه داد: طبق قانون جاری، پرداختی کارشناسان در برخی موارد می‌تواند ۳ میلیون ریال باشد که این مبلغ نارضایتی برخی از اعضا را به همراه داشته است، به نحوی که ۲۲ درصد از اعضای کانون تمایلی به تمدید پروانه کارشناسی خویش ندارند.

 

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری بیان کرد: موضوع کارشناسی امر مهمی است و در تسریع کارهای مردم جایگاه ویژه ای دارد، از این رو توجه به مشکلات و رفع آنها باید در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 1225564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha