رسانه‌های استان دستاوردهای نظام و مطالبات مردمی را به شکل شفاف بیان و پیگیری کنند

سیفی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در ایجاد روشنگری و اطلاع‌رسانی و ایجاد ارتباط بین مردم و مسئولان و بیان مطالبات آنها گفت: رسانه‌ها باید به شکل مناسب و شفاف، واقعیت‌ها، دستاوردها و توانمندی‌های نظام را بیان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، چهل و هفتمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی دولت در خوزستان، امروز یکشنبه (1 آبان) با موضوع بررسی وضعیت امنیت اجتماعی در استان به ریاست معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد.

 

 

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج در ابتدای جلسه اظهار کرد: جلسه قبل با موضوع بررسی اغتشاشات اخیر در جامعه ونحوه اطلاع‌رسانی در شرایط بحران برگزار و مقرر شد این موضوع در جلسات  و کمیته‌هایی بررسی و اطلاع‌رسانی شود که پیرو آن کمیته‌ای در حوزه فرهنگی و فضای مجازی با موضوع اغتشاشات با حضور صاحب‌نظران رسانه و خبرگزاری‌ها به منظور اطلاع‌رسانی توسط استانداری تشکیل شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه در این جلسه اغتشاشات اخیر از زاویه دیگر بررسی می‌شود افزود: طبق نظرات جامعه‌شناسان زمانی بحران و اغتشاشات ایجاد می‌شود که امنیت اجتماعی در یک جامعه خدشه‌دار شده باشد از این رو دستور جلسه امروز بررسی وضعیت امنیت اجتماعی در استان خوزستان است.

 

وی با اشاره به اینکه اغتشاشات اخیر از نظر سیاسی، جامعه شناسی، فرهنگی و رسانه‌ای نیاز به ارزیابی دارد اضافه کرد: امنیت در خوزستان در این مقطع برقرار است و هوشیاری مردم در پاسخ منفی به برهم‌زنندگان امنیت، موجب سرافرازی مردم خوزستان است و مردم خوزستان بار دیگر در حوادث اخیر کشور ولایتمداری و بصیرت خود را نشان دادند.

 

 

عبدالرضا سیفی نیز در این جلسه، با اشاره به جریان اغتشاشات در کشور عنوان کرد: علی‌رغم تلاش و هزینه دشمن جریان اغتشاشات در داخل کشور مدیریت شد؛ هرچند جریان معاند و ضدانقلاب نمی‌خواهد آن را بپذیرد و همه توان خود را بر گرم نگه‌داشتن تنور اغتشاشات ولو با کمترین تعداد جمعیت متمرکز کرده است.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه دشمنان نظام همیشه به دنبال راهی برای ایجاد شکاف و اعتراض میان مردم هستند ابراز کرد: رسانه‌های معاند خارج از کشور اصول اولیه و حرفه‌ای رسانه را زیر پا گذاشتند و بر اساس هزینه هنگفتی که می‌گیرند، بر علیه نظام جمهوری اسلامی کار می‌کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه شورای اطلاع‌رسانی باید تلاش کند به بهترین نحو به وظیفه اطلاع‌رسانی خود به مردم و مخاطبان عمل کنند ادامه داد: جریانات اخیر نمونه بارز جنگ رسانه‌ای بود و رسانه‌های معاند با جعل و انتشار اخبار دروغ و تمرکز بر اتفاقات مختلف در تلاش بودند.

 

سیفی با اشاره به اینکه در جنگ میان رسانه‌ها هر کجا که رسانه‌های ما ورود کردند مخالفان عقب کشیدند بیان کرد: رسانه‌های داخلی نه در عده و نه مسائل مالی، قابل مقایسه با رسانه‌های جریان نظام سلطه نیستند؛ هزاران شبکه مخالف در تلاش هستند بر علیه ما پمپاژ خبری و اطلاع‌رسانی داشته باشند و قطعا ما به عنوان جریان انقلاب اسلامی و مقاومت به اندازه آنها نه رسانه داریم، نه پول و نه قباهت اطلاع‌رسانی اخبار غلط؛ اما باید بر اساس داشته‌های خود تلاش کنیم.

 

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در ایجاد روشنگری و اطلاع‌رسانی و ایجاد ارتباط بین مردم و مسئولان و بیان مطالبات آنها تصریح کرد: رسانه‌ها باید به شیوه مناسب و درست، واقعیت‌ها، دستاوردها و توانمندی‌های نظام را بیان کنند و با اعتمادسازی، مردم را به سمت رسانه‌های معتبر داخلی سوق دهند.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان یاد آور شد: هر چند اغتشاشات در کشور با بصیرت مردم و نیروهای امنیتی و انتظامی به اتمام رسیده اما ما به عنوان دستگاه حاکمیتی و مسئولان باید با حفظ هوشیاری و آمادگی مستمر، تلاش کنیم مسیر خدمت به مردم را هر چه بیشتر توسعه دهیم.

 

 

در این جلسه از نمایندگان نیروی انتظامی، دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان گزارشی از وضعیت امنیت اجتماعی استان خوزستان ارائه کردند.

 

در این جلسه مصوب شد بر اساس تبصره 2 از ماده دوم دستورالعمل شورای اطلاع‌رسانی، به منظور پاسخگویی و شفافیت بهتر در اطلاع‌رسانی کلیه نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان یک مدیر ارشد مطلع در حوزه کاری آن دستگاه را به عنوان رابط خبری آن حوزه به دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام و کلیه نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان برای اطلاع‌رسانی به‌هنگام در فضای رسانه‌ای استان ظرف مدت 15 روز پیام‌رسان داخلی خود را فعال و اطلاع‌رسانی کنند.

 

همچنین به منظور آگاه‌سازی و شفافیت مسائل اخیر، دستگاه‌های اجرایی به ویژه دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش برای دانشجویان، اساتید، دانش‌آموزان و معلمان نشست‌های تبیینی و تحلیلی با حضور کارشناسان و صاحب نظران خبره برگزار و شورای سیاستگزاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه استان در شرایط اخیر در خصوص آگاهی‌سازی و شفافیت مسائل استان در نمازهای جمعه و جماعات و در محافل مختلف مردمی فعال‌تر از پیش عمل کنند.

 

برگزاری جلسه‌ای با سازمان‌های مردم نهاد در خصوص مسائل اخیر به ریاست شورای اطلاع‌رسانی دولت در خوزستان و اطلاع‌رسانی در خصوص خدمات عمومی استان شهرداری، سازمان آب و فاضلاب، سازمان برق، حوزه سلامت استان و دیگر سازمان‌ها برای رفع مشکلات  برای جلوگیری از نارضایتی مردم از دیگر مصوبات بود.

 

برگزاری جلسات شورای اطلاع‌رسانی به صورت چرخشی در دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان با حضور مدیر اصلی دستگاه، نظارت و پیگیری منظم تصمیمات و مصوبات شورای اطلاع‌رسانی، برگزاری برنامه های شاد و مفرح به منظور تغییر ذائقه مردم توسط دستگاه‌های مختلف و پیگیری موضوع آموزش سواد رسانه به مدیران از طریق معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

کد خبر 1225770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha