کسب مقام اول برای قاری بحرینی در مسابقات بین المللی قرآن مالزی

شرکت کننده بحرینی در مسابقات بین المللی قرآن مالزی موفق به کسب مقام اول این دوره از مسابقات شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری بحرین، شصت و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور «سلطان عبدالله احمد شاه» پادشاه مالزی و شخصیت های مختلف دینی و هیئت داوران و شرکت کنندگان این مسابقات به پایان رسید و «محمد سمیر مجاهد» قاری بحرین مقام اول بخش آقایان را به خود اختصاص داد.

محمد سمیر مجاهد، از بحرین در رشته تلاوت به دلیل حسن لحن با رعایت احکام تجوید توانست از رقابت کنندگان دیگر پیشی بگیرد و در جایگاه اول بایستد. پس از محمد سمیرمجاهد، نمایندگان کشورهای مالزی، اندونزی، عراق و سنگاپور رتبه های دوم تا پنجم را بخش آقایان به دست آوردند.

 

نمایندگان کشورهای مالزی، سنگاپور، اندونزی، برونئی و افغانستان در بخش بانوان نیز مقام اول تا پنجم را به دست آوردند.

مجاهد از دانشجویان مرکز آموزش قرآن کریم شیخ عیسی بن علی آل خلیفه است. وی به نمایندگی از بحرین در مسابقات بین المللی مختلف از حمله مراکش، مسکو، کویت، ترکیه و عربستان حضور یافته است و مقام های برتر را نیز کسب کرده است.

 

«مسعود نوری» قاری ایرانی در این دوره از مسابقات نتوانست مقام به دست بیاورد. وی براساس برنامه قرعه کشی، اولین شرکت کننده در بخش آقایان بود که در نخستین شب اجرای خود را انجام داد.

شصت و دومین مسابقات بین المللی قرآن مالزی با مشارکت 36 قاری از 31 کشور جهان به پایان رسید. مسابقه بین المللی قرائت و حفظ قرآن کریم از 65 سال پیش یعنی از زمان استقلال این کشور هرساله برگزار می شود و تنها دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا این مسابقه برگزار نشد.

کد خبر 1226149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha