طرح تدبر در قرآن و معارف دینی در خانه های قرآنی مورد توجه باشد

حجت الاسلام حسنی گفت: باید در کنار آموزش های روخوانی و روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم به آموزش تفسیر قرآن، طرح های تدبّر در قرآن و آشنایی با معارف قرآنی تأکید ویژه ای شود چرا که در تربیت نسل کودک و نوجوان آشنایی با معارف قرآن نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام حسنی، امروز در نشست مدیران خانه های قرآنی شهرستان ایجرود توضیحاتی در خصوص مأموریت های جدید دارالقرآن الکریم با تأکید ویژه بر آموزش معارف قرآن ارائه کرد.

 

رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به خواسته ها و تأکیدات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، باید در کنار آموزش های روخوانی و روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم به آموزش تفسیر قرآن، طرح های تدبّر در قرآن و آشنایی با معارف قرآنی تأکید ویژه ای شود چرا که در تربیت نسل کودک و نوجوان آشنایی با مفاهیم و معارف قرآن  نقش بسیار مهم و کلیدی دارد.

 

وی توضیحاتی در خصوص مدیریت هر چه بهتر خانه قرآنی توسط مدیران قرآنی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: مستند سازی و بیمه قرآن آموزان و ایجاد ارتباط قوی با قرآن آموزان و نهاد های فرهنگی از اهمیت بسزایی برخوردار است و مدیران می بایست به این موارد اهمیت بسزایی بدهند.

 

در ادامه جلسه، مسئولین خانه های قرآنی در خصوص مشکلات و موانع فعالیت های قرآنی در سطح شهرستان و طرح های آموزشی دارالقرآن کریم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

کد خبر 1227535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha