رقابت ۷۵ نخبه مهارتی در مرحله استانی بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت

درویشی گفت: مرحله استانی بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت با حضور ۷۵ نخبه مهارتی از استان مازندران در ۳۲ رشته طی روزهای دهم و یازدهم آبانماه برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید حسین درویشی امروز(۱۰آبان) در گفتگو با خبرنگاران از برگزاری مرحله استانی بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت خبر داد و اظهار کرد: توسعه فناورانه و دانش بنیان حرف و مشاغل در خوشه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر، فرآیندی ساختارمند، جهان‌شمول، بلند مدت و آینده‌نگر می‌باشد که این رشد و جهش در کسب و کار، کارآفرینی و اقتصاد ملّی، لازمه ورود به عرصه‌های تجارت و رقابت‌های جهانی است.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران ادامه داد: نخبگان مهارتی سردمداران و پیشروان جهش و شتاب در دستیابی به این امر مهم می‌باشند. به همین دلیل آموزش و تربیت نخبگان مهارتی نیازمند عزم ملّی تمامی وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات در بخش‌های بازار کار و آموزش بوده و این عزم ملّی شامل سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرای رویدادها و ساماندهی سرمایه‌ها و نیروهای انسانی شاغل و کارآفرین در سطوح بالای فناوری و دانش کاربردی است.

 

وی در خصوص مسابقات ملی مهارت بیان داشت : مسابقات ملی مهارت، رویدادی است رقابتی، پروژه محور، سالانه و سه مرحله‌ای (شهرستانی-استانی-کشوری) که جهت گروه هدف جوانان زیر 21 سال کشور در حداکثر 56 رشته فنی و حرفه‌ای (کمتر از 24 سال در رشته‌های تیمی) برگزار می‌گردد. این مسابقات منتج به شناسایی و کشف استعدادهای برتر مهارتی می‌ شود.
 

 

درویشی در خصوص مرحله استانی بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت گفت : در این دوره از مسابقات 75 نفر از نخبه گان مهارتی که در مرحله شهرستانی رتبه اول را کسب نمودند برای راهیابی به مسابقات کشوری در 32 رشته به مدت دو روز باهم به رقابت می پردازند .

 


وی با اعلام برگزاری مرحله استانی بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در پنج شهر استان بیان کرد: چهار مرکز و پنج آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای به همراه یک دانشگاه مجری برگزاری این مسابقات هستند.

 


مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در خاتمه به تشریح عملکرد این اداره کل در نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت پرداخت و گفت: در نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت این اداره کل با کسب  سه مدال طلا ، 2 نقره، چهار برنز و هفت دیپلم افتخار، موفق به کسب رتبه سوم کشور شده است.

کد خبر 1228226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha