نماز در نظام تعلیم و تربیت از ارکان اساسی است

شایسته،گفت:نماز در نظام تعلیم و تربیت از ارکان اساسی است و در آموزش و پرورش نیز اهتمام جدی برای آموزش مستمر دانش آموزان در آستانه سن تکلیف وجود دارد که بتوانیم دانش آموزانی آشنا به آموزه های دینی و عقلانی داشته باشیم.

احمد شایسته، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه  با اشاره به اجرای طرح نور چشم،گفت: در راستای گسترش اقامه نماز، طرح نور چشم در همه مدارس شهری و روستایی استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ، افزود: شناسایی توانمندی‌های متنوع دانش‌آموزی و آماده سازی بستری برای به کارگیری آن در اقامه نماز مانند پخش اذان دانش‌آموزی ترجیحا به صورت زنده در مدرسه، معرفی و تشویق دانش‌آموزان خلاق و فعال امر نماز در مناسبت‌ها یکی از اولویت های ما است.

 

وی خاطر نشان کرد: خواندن نماز جماعت سبب آشنایی کامل دانش آموزان با نحوه صحیح نماز خواندن و ایجاد رابطه با خداوند می شود و بیان احکام در بین نماز یا کلاس های مربوطه هم باعث بالا رفتن سطح اطلاعات مذهبی دانش آموزان خواهد شد و می‌تواند بر روی پیشرفت مسائل پرورشی- اخلاقی آنها نقش بسزایی داشته باشد.

 

شایسته تصریح کرد: بصورت نمادین یک هزار نفر دانش آموزان دختر با پوشش چادر و مقنعه به صورت نمادین در طرح نور چشم حضور پیدا کردند و امیدواریم این طرح بطور مستمر ادامه داشته باشد.


 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه،اظهار کرد: به دنبال برگزاری طرح نورچشم موضوعاتی چون آشنایی با مبحث تقلید از مراجع عظام، اهتمام برای برگزاری مراسم با شکوه جشن تکلیف دختران و پسران، تجلیل از خادمان نماز و برگزاری اجلاسیه های نماز تدارک دیده شده است.

 

وی در پایان گفت: طرح نور چشم برنامه ای ارزشمند به منظور گسترش نماز در مدارس شهری و روستایی است و در این میان آموزش عملی نماز هم توسط معلمان پایه دوم و سوم در مدارس دخترانه و معلمان هفتم و هشتم در مدارس پسرانه با استفاده از محتوای کتب درسی ارائه می شود.

کد خبر 1228281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha