۷۵ هزار هکتار به فضای گلخانه های کشور اضافه می شود

به گفته ساداتی نژاد، در حال حاضر سطح گلخانه‌های کشور ۲۵ هزار هکتار است که ۷۵ هزار هکتار دیگر در کشور باید به آن اضافه‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان ، «سید جواد ساداتی نژاد» صبح جمعه در سفر یک روزه به استان زنجان با اشاره به اینکه سطح گلخانه‌های کشور را باید به ۱۰۰ هزار هکتار برسد، بر لزوم توسعه سرمایه گذاری در بخش فضاهای گلخانه ای تاکید کرد. 

 


وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: حال حاضر سطح گلخانه‌های کشور ۲۵ هزار هکتار است که ۷۵ هزار هکتار دیگر در کشور باید به آن اضافه‌شود.

 


وی ادامه داد: آب به عنوان یک چالش جدی و جاری در کل کشور است لذا باید به سمت پروژه های کم آب بر در کشت و یا براساس فناوری و حوزه صنعتی سازی بتوانیم آب را با بهره وری بالا استفاده کنیم.

 


وزیر جهادکشاورزی با اشاره به ابلاغ ۹۰ درصدی رهبری در برنامه هفتم توسعه در خودکفایی محصولات، افزود: یکی از مهم ترین الویت ما این است که در محصولات اساسی به خود کفایی برسیم.

 


وزیرکشاورزی بااشاره به اقدام خوب تاسیس گلخانه در زنجان، گفت: در اعتبارات بودجه ۱۴۰۲ توسعه گلخانه‌های کشور در مقیاس صنعتی را در برنامه‌های خود داریم و این فعالیت ها شدت خواهد گرفت باتوجه به اهمیت امنیت غذایی، ما به دنبال امنیت غذایی پایدار در کشور هستیم.

 


بازدید از مجتمع گلخانه ای در شهر هیدج، بازدید از تعاونی نولید در روستای توپقره شهرستان خدابنده، شروع عملیات اجرایی مجتمع گلخانه ای در روستای شیخ لو، بازدید از باغات سهرود، بازدید مجتمع خدمات دامی از برنامه ساداتی نژاد در سفر به استان زنجان است.

 


آغاز عملیات اجرایی طرح دانش بنیان تولید لوازم پزشکی (خون گیری در خلا)، افتتاح استودیو کشاورز برکت، رونمایی از انجمن نژادی گوسفند و بهره برداری از سامانه ستکا از دیگر برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان زنجان است.

 

ساداتی نژاد قرار است با نماینده ولی فقیه در استان زنجان و همچنین استاندار زنجان دیدار کند. همچنین شرکت در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی خدابنده در روستای خمارک، دیدار با کارکنان جهاد کشاورزی و همچنین دیدار با تشکل های کشاورزی از برنامه های سفر یک روزه ساداتی نژاد به استان زنجان است.

 


ساختمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان توسط وزیر جهاد کشاورزی به این استان افتتاح می شود.

کد خبر 1229146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha