ارتش؛ بازویی توانمند برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی/دنیا درگیر جنگ روایتگری است

اسماعیلی با اشاره به نقش مهم روایتگری در بیان دلاوری ها و افتخارآفرینی های شهدا و بزرگان ارتش گفت: امروز دنیا درگیر جنگ روایتگری است و ما از مقصران اصلی در این حوزه هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (یکشنبه ۱۵ آبان) در مراسم گرامیداشت یکصدمین سالروز تشکیل مجله صف با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران نهادی نظامی، فاخر و برخاسته از امید و اعتماد امت و امام است و شاهد درخشش این نهاد ارزشمند در تمام حوزه های ماموریتی هستیم، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران همچون یک بازوی توانمند برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و اوامر فرماندهی معظم کل قوا عمل می کند.

 

وی با بیان اینکه کتاب قطور افتخارات ارتش جمهوری اسلامی صفحات بی شماری دارد که تمام این صفحات آکنده از شجاعت، بزرگواری، فداکاری، از خود گذشتگی و دلاوری، دانش، تجربه، عقلانیت و در تمام حوزه ها متعالی است، تصریح کرد: ارتش یک جامعه پیشرفته را در یکجا جمع کرده است؛ ارتش در حوزه های خدمتگذاری، کمک به مردم در بلایای طبیعی و غیر طبیعی و حتی موضوع کرونا خوش درخشید.

 

اسماعیلی با اشاره به پشتیبانی ارتش از دولت انقلابی کارآمد اظهار کرد: هر جا که مردم نیاز به کمک داشته باشند؛ ارتش با پشتیبانی از مردم با تمام قوا به صحنه آمد. امروز در سیل و زلزله، علم و دانش بخش های نظامی کشور اعم از ارتش و سپاه موجب سرافرازی و سربلندی هستند. به برکت جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تامین امنیت ملی و وحدت سرزمینی ایران؛ شاهد کمک های بی دریغ نیروهای مسلح به دولت هستیم.

 

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب 60 هزار مستشار نظامی و غیر نظامی در تمام بخش های کشور حضور داشتند، گفت: امروز فرزندان ما در ارتش خوش درخشیدند در حالی که روزی آنها مورد تحقیر و سرزنش غربی های متکبر، مغرور و کندذهن قرار می گرفتند. ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز مملو از جوانان برومند و افسران دلیر است که علاوه بر حوزه نظامی در تمام بخش ها در کنار امام و امت هستند.

 

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح امروز از یک وضعیت عقب مانده در قبل از انقلاب به نقطه ای درخشان رسیده است، گفت: سربازان، فرماندهان و تمام کسانی که با خون پاک خود برای ایران عظمت آفریدند؛ یاد آنها را گرامی می داریم.

 

اسماعیلی با بیان اینکه ارتش امروز با بزرگانی همچون شهیدان بابایی و آبشناسان عجین شده است، گفت: مکلف کردیم کارکنان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش مهمی از کار خود را برای معرفی بزرگان ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهیدان قرار بدهند. مجموعه ارتش و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش سینما، تئاتر، موسیقی و کتاب بسیار توانا هستند و ما نیز در کنار آنها هستیم تا این معرفی درست انجام گیرد. باید روایتگر افتخارات و عظمت آفرینی های بزرگان ارتش و شهیدان باشیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امروز دنیا درگیر جنگ روایتگری است، گفت: جوانان کمتر به گوش شان این روایت ها خورده است و ما از مقصران اصلی در حوزه فرهنگ هستیم. آنها از این دلاورمردی ها کم شنیدند. اگر عده قلیلی از جوان امروز دچار غفلت و اشتباه شدند در این جنگ رسانه ای و تروریسم رسانه ای که دشمن حاکم آن است تا این عزیزان را دچار اشتباه کند، حتما کار و ماموریت اصلی برعهده حوزه فرهنگی است. ما نیازی به غلو و اقرار نداریم، باید فقط روایت واقعیت ها را انجام دهیم.

 

وی با اشاره به پخش سریال سردار بابایی و جذب محبت مردمی یادآور شد: امروز دشمن با تمام قوا با استفاده از پیشرفته ترین ابزار رسانه و اتاق فکر صهیونیستی پول های بادآورده را علیه امید و آرامش مردم به کار می برد؛ آنها امید و آرامش را نشانه گرفته است زیرا می بیند قوای مسلح و مردم ایران در حال تبدیل شدن به قدرت جهانی هستند و تمام تلاش آنها برای جلوگیری از تحقق قدرت جهانی ایران است و با تمام قوا به جنگ رسانه ای آمدند تا جوانان را نسبت به کارآمدی نظام دینی و آینده پرشکوه ملت ایران ناامید کنند از این رو باید به حوزه رسانه آفندی و پدافندی کاملا واقف باشیم.

 

وی با اشاره به تاسیس مجله صف گفت: اینکه پیشینیان ما در ارتش رسانه ای را به عنوان محور اطلاع رسانی و ایجاد انگیزه میان قشون انتخاب کرده اند، ناشی از دوراندیشی آنهاست. باید آنها را تشویق و اقدام آنها را ارج بنهیم. امروز شاهد ورود مجله صف به یکصدمین سال تاسیس خود هستیم. به جز اندکی از نشریه های کشور هیچ یک به این قدمت و تداوم نرسیده اند و حضور من برای تقدیر از این روحیه مثال زدنی در حوزه رسانه است.

 

وی با بیان اینکه از درایت و دقت رهبر انقلاب در انتخاب نام صف برای این مجله بسیار خرسند هستیم، تصریح کرد: انشاءالله ارتش جمهوری اسلامی ایران با قدرت و قوت ماموریت های خود را ادامه و افتخارآفرینی می کند و هر روز شاهد رشد بیشتر افتخارآفرینی های آن خواهیم بود. امیدواریم و ارتش به عنوان بازوان توانا و جنود خدا در صف یاران امام عصر در ماموریت اصلی تشکیل جامعه مهدوی را محقق کند.

 

 

کد خبر 1229797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha