تسریع انجام اقدامات آبفای فارس برای رفع تنش آبی شهرستان های استان

صادق پور گفت: شرکت آبفا فارس برای کاهش تنش آبی در پنج شهرستان فارس و سایر نقاط استان به انجام اقدامات لازم سرعت بخشیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، علی جان صادق پور، امروز دوشنبه (16 آبان) با اشاره به مواجه بودن پنج شهرستان فارس با تنش آبی در جمع خبرنگاران گفت: داراب، فسا، زرین دشت، فیروزآباد و کازرون  دچار تنش آبی شده اند و کمیته بحران شرکت آبفا استان فارس که با هدف تحقق تاکیدات وزیر نیرو و رسالت ذاتی خود به صورت روزانه پیگیر اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با تنش آبی ناشی از خارج شدن منابع اصلی تامین آب شرب در این شهرستان هاست.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس افزود: پس از اولین نشانه های ایجاد بحران کم آبی در این چند شهرستان استان فارس، کمیته بحرانی با هدف مطالعه  شرایط و طراحی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز بحران کم آبی و آثار اجتماعی ناشی از آن در این شهرستان ها  تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: آبفا فارس با برنامه ریزی مدون و برگزاری جلسات تخصصی برای کاهش اثرات این بحران، اقدامات ویژه ای را در دستور کار قرار داده و طرح های پیشگیرانه را تسریع بخشیده است تا آثار این بحران به حداقل ممکن برسد.

صادق پور اعلام کرد: علت بحران کم آبی در این شهرستان ها، خشکسالی سنواتی و کاهش شدید نزولات آسمانی نسبت به مدت مشابه در سنوات قبل است و منابع اصلی تآمین آب این شهرستان ها تقریبا از مدار بهره برداری خارج شده است و امیدواریم با یاری مسئولان محلی و با در اختیار قرار گرفتن به موقع اعتبارات مورد نیاز، پروژه های مورد نظر در این مناطق در موعد مقرر اجرا شود و به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به علت پدید آمدن تنش آبی در استان فارس به ویژه این پنج شهرستان گفت: خشکسالی متوالی در سالیان اخیر و کمبود آب ناشی از عدم بارش به موقع باران و همچنین برداشت های بی رویه از منابع آب زیرزمینی و مصارف غیر معمول در کاربری های مختلف در سطح استان فارس، باعث شده تا مناطق مختلفی که از منابع سطحی سد و چشمه بهره مند می شدند دچار تنش و کمبود آب شوند.

صادق پور اعلام کرد: داراب، فسا و زرین دشت که از سد «رودبال»، شهرستان فیروزآباد که از سد «تنگاب» و شهرستان کازرون که از چشمه «ساسان» تامین آب می شدند  دچار تنش آبی شدید شده اند و شرکت آبفا فارس اقدامات پیشگیرانه در این شهرستان ها انجام می دهد.

وی ادامه داد: دیر شدن بارش باران در فصل پائیز هم باعث کاهش سطح آب چاه های آب شهر فیروزآباد و برخی از روستاهای این شهرستان که از سد «تنگاب» تغذیه می شدند، شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس بارندگی روزهای اخیر را کافی ندانست و گفت: شرکت آبفا فارس در سراسر استان و به ویژه شهرستان های دچار تنش آبی شدید به سرعت در حال انجام اقدامات لازم است و امیدواریم با تداوم بارندگی ها و تغذیه سدها، چشمه ها و سایر منابع آب، بحران کم آبی در استان کاهش یابد.

کد خبر 1230103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha