۵ نوعروس به همت خادمین هیئت انصار تبریز روانه خانه بخت شدند

جلیلیان گفت: با تهیه و اهداء جهزیه توسط خادمین هیئت انصار باقرالعلوم (ع) تبریز ۵ نوعروس روانه خانه بخت شدند.

«کریم جلیلیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی،اظهار داشت: به همت و تلاش خادمین هیئت انصار باقرالعلوم (ع) در مسجد فاطمیه تبریز و با مشارکت خیرین گرامی،پنج سری جهیزیه کامل به زوج های جوان در منطقه اهدا شد.

مسئول هیئت و مکتب اخلاق انصارباقرالعلوم (ع) تبریز گفت: ازدواج و تشکیل خانواده پیمانى مقدس و الهى است،اسلام نیز در نظام اجتماعى خود براى مساله ازدواج اهمیت فراوان و خاصى قائل شده است. در آیات قرآن و سخنان پیامبر اکرم(ص) و پیشوایان معصوم(ع) به تشویق هاى وافر آنان درباره ازدواج برمى خوریم به حدى که بنیان نهادن خانواده از هربنیان گذارى دیگر در پیشگاه خداوند محبوب تر شناخته شده است،زیرا ازدواج و تشکیل خانواده، پیمانى مقدس و ملکوتى است.

جلیلیان با بیان اینکه تقویت فرهنگ دینی ازدواج و بسترسازی برای تسهیل روند تشکیل خانواده با الگوهای اسلامی و ایرانی و همچنین ترویج فرهنگ ازدواج آسان در پایداری زندگی زوج‌های جوان و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف این هیئت است؛افزود:به همت خیرین و فعالان  و خادمین هیئت ، پنج سری جهیزیه کامل شامل اقلام ضروری زندگی از جمله یخچال،فرش، جارو برقی، اجاق گاز،بخاری،سماور و مایحتاج مورد نیازبرای تشکیل یک خانواده مستقل تهیه و به نوعروسان اهدا گردید.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چند سری جهیزیه با کمک خیرین و خادمین هیئت تهیه و اهدا شده و قرار بر ادامه تامین اساسی کالاهای ضروری زندگی نیز است؛اظهار کرد: بر همین اساس در این مرحله پنج سری جهیزیه کالاهای اساسی به مبلغ کل پانصد میلیون تومان برای خرید هزینه شده است که انشاالله شاهد خیر و برکت در زندگی این زوج ها باشیم.

جلیلیان احیاء و تقویت فرهنگ دینی ازدواج و بسترسازی برای تسهیل روند تشکیل خانواده با الگوهای اسلامی و ایرانی در خانواده‌های تحت حمایت، توسعه و ترویج ازداوج آسان،کمک به زوج‌هایی که دارای مشکلات اقتصادی  و مالی هستند را از جمله اهداف این هیئت نام برد و افزود: این هیئت در طول سال و به مناسبت‌های مختلف همیشه طرح اهدای جهیزیه را در برنامه‌های خود قرار داده است.

مسئول هیئت و مکتب اخلاق انصارباقرالعلوم (ع) تبریز در پایان ضمن تجلیل و قدردانی صمیمانه ازخدمات و مشارکت‌های خیرین،فعالان و خادمین هیئت که این امور مهم با مشارکت آنان میسر می شود، خاطرنشان کرد: تهیه جهیزیه و وسایل زندگی کار آسانی نیست و برای همین لازم است همه اقشار جامعه برای این کار خیر به میدان بیایند و کام زوج‌های جوان را شیرین‌تر نموده امری که با حفظ احترام و کرامت خانواده‌ها انجام می‌شود تا آن‌ها هم از یک زندگی شیرین و ساده برخوردار باشند و بدانیم خیرین نه تنها در دنیا موجبات محرومیت زدایی در جامعه را فراهم ‌می آورند، بلکه از اجر و ثواب اخروی بی پایانی برخوردار خواهند شد که آرزوی هر فرد مسلمانی است.

 

کد خبر 1230231

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha