حجاب برای زن، امنیت  ، مصونیت و وجدان می آورد

حجت الاسلام برقراری گفت: حجاب برای زن، امنیت ، مصونیت می آورد و افرادی که بدحجاب می‌شوند بدون تحقیق و مدرک و با چشم و هم چشمی این راه را انتخاب می‌کنند.

به‌ گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر «حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری »در دومین سمینار دانشجویی دانشکده علوم قرآنی ملایر با موضوع چرایی حجاب  در دفتر امام جمعه ملایر قرآن را شفا بخش ف زنده و غنی دانست و گفت: با قرآن هیچ کس فقیر نمی شود.

 

امام جمعه ملایر قرآن را انیس و مونس انسان کلمه الله و  کتاب جامع  برشمرد و افزود: درمان همه دردهای روحی قرآن است و کسی که با قرآن باشد نورانیت و افرادی که از آن دوری کنند قساوت قلب می‌گیرندو دچار خسران می شوند .

 

وی با اشاره به اینکه قرآنی کتابی است که قدیمی نمی شود و تا قیام قیامت باقی است و نمونه و همتایی ندارد تصریح کرد اگر انس  و جن با هم جمع بشنوند نمی توانند  نمونه ای از قرآن را بیاورند..

 

وی قدر شناسی از قرآن را امری ضروری برشمرد و تصریح کرد: قرآن  به ما می‌گوید قدر خودتان را بدانید که بهترین هستید که در جامعه بشری ظهور و بروز دارید شما بهترین الگو  هستید و  دیگران را به  معروف دعوت  و از منکرات نهی کنید و با این الگو دیگران از شما الگو برداری کنند.

 

برقراری عمل کردن به قرآن را قدرشناسی از این کتاب آسمانی برشمرد و تصریح کرد:  یکی از مهمترین مسایل در قرآن بحث حجاب است  و برای کسانی که شاگرد مکتب قرآن هستند  حجاب مسئله ای حل شده و بدون شبهه است.

 

وی حجاب  را قیمتی ترین هدیه خدا برای انسان بوده دانست و گفت: حجاب برای زن، امنیت ، مصونیت  می آورد و افرادی  که بدحجاب می‌شوند بدون تحقیق و مدرک  و با چشم و هم چشمی این راه را انتخاب می‌کنند والگوهای اسلامی و شخصیت های تکامل یافته چون حضرت زهرا (س) و حضرت معصومه بهترین نونه برای بحث حجاب هستند.

 

امام جمعه ملایر حجاب را برای زن در اجتماع  مسئله ای مهم دانست و  تصریح کرد: حجاب بحثی اجتماعی برای ورود زن به اجتماع بوده  تا مدیریت امور اجتماعی جامعه را به  زن بسپارد چرا که مدیریت نرم افزاری اجتماع در دست زنان  است حکمی که خدا در مدیریت  نرم افزاری  به زن داده حجاب است.

 

 وی  اضافه کرد: زن می‌تواند با حیا و  عفت خود در جامعه  علاوه بر مصونیت خود  نگاه نامحرمان را نیز کنترل کند. وی گفت: حجاب زن را باعث رشد زن و رشد  و ترقی جامعه دانست و تصریح کرد: انتخاب حجاب راهی عالمانه و عاقلانه  است و وقتی زن  با حجاب مسئولیت خود  را به نحو احسن مدیریت می‌کند موفق است.

 

 امام جمعه ملایر با بگفت: در کشورمان  بسیاری از بانوان امروز به برکت همین حجابشان از تحصیلات عالیه برخوردار شدند و در خارج از کشور نیزبا ادامه تحصیل و حضور در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی حجاب خود را دارند.

 

امام جمعه ملایر مردان متواضع و مومن را  موافق حجاب و مردان بی دین و متکبر را  مخالف حجاب برشمرد و گفت: کسانی سینه چاک و خواستار بی حجابی هستند مردان متکبرند نه زنان  چرا که حجاب زن باعث می‌شود به آنها توهین شود و نتوانند به خواسته های نفسانی خود دست پیدا کنند.

 نتیجه بی حجابی خیانت و جنایت است

 

وی گفت: غرب از داشتن این نعمت بی بهره است و می‌خواهند  که ما نیز  از حجاب ،عفاف ،نجابت واصالت خانوادگی ایرانی محروم شویم.

 

 وی  با بیان اینکه دشمنان این نظام  هرگز دلسوز مردم ما نیستند  و  اگر دلسوز بودند داروهای مورد نیاز بیماران به ویژه بیماران خاص را تحریم نمی کردند گفت: چرا  فضای مجازی مخرب  و ماهواره را تحریم نمی‌کنند.

 

برقراری با بیان اینکه ما هر چه داریم از زحمات و تلاش خودمان است افزود: مردم ما باید قدر خود را بدانند و به این باور برسیم که ما بزرگ هستیم  چرا که دارای مکتبی بزرگ و فرهنگی ارزشمند بوده و باید از نظر فرهنگی به رشد برسیم و نباید اجازه داد فرهنگ بی ریشه غرب بر ما غالب شود.

 

امام جمعه ملایربا اشاره به اینکه دانشکده علوم قرآنی می‌تواند محل رشد دانشجوانی متدین و در سطح باشد گفت: کسانی که در این محیط رشد می‌کنند خود فروخته نمی شوند بلکه صاحب شخصیت شده و می تواند در  جامعه نیز مروج فرهنگ ناب قرآنی و اسلامی و شخصیت  باشند .

 

گفتنی است: با توجه به هجمه های ایجاد شده در حوزه حجاب در جامعه  دو سمینار دانشجویی دانشجویان دانشکده علوم قرآنی ملایر برگزار شده است.

 

کد خبر 1230409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha