هفتمین دوره جشنواره بین المللی «حسینی کوچک» برای تئاتر کودک در کربلا

هفتمین دوره جشنواره بین المللی «حسینی کوچک» با نظارت اداره مراقبت و پرورش کودک فعالیت‌های خود در آینده نزدیک در کربلای معلی آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آستان مقدس حسینی، میثم البطران، مدیر جشنواره بین المللی کوچک حسینی گفت: هفتمین دوره این جشنواره (قهرمانان اوتیسم) با نظارت اداره مراقبت و پرورش کودک برگزار می شود و فرم ویژه ای برای ثبت نام و شرکت در فعالیت های این جشنواره ارایه می شود.

البطران افزود: این جشنواره در مارس 2023 میلادی آغاز می شود و آخرین زمان مهلت دریافت آثار پایان سال جاری یعنی 31 دسامبر 2022 میلادی است.

 

وی ادامه داد: مدیریت این جشنواره شرایط متعددی را برای شرکت در نظر گرفته است. مهم‌ترین آنها این است که اثر نمایشی ارسالی در جشنواره یا مسابقه در داخل عراق شرکت نکرده باشد. علاوه براین، تمامی آثار به زبان عربی فصیح باشد.

مدیر این جشنواره گفت: آثار نمایشی رده سنی 6 تا 12 سال است. مدت زمان نمایش بیش از 60 دقیقه و کمتر از 30 دقیقه است.

 

البطران گفت: این جشنوار سه محور دارد. محور اول شامل دروس الهام گرفته از زندگانی امام حسین(ع) از بدو تولد تا شهادت امام(ع) است. به این موضوعات به روش مدرن پرداخته می شود. محور دوم تربیتی است، یعنی آثار نمایشی جنبه تربیتی، اخلاقی و انسانی در زندگی روزمره ما را بررسی می شود، آخرین محور تئاتر عروسکی است.

وی ادامه داد: گروه‌هایی که مایل به شرکت هستند، باید فرم الکترونیکی را تکمیل کنند. علاوه براین، فیلم تصویری اثر نمایشی با عوامل آن و تمامی تکنیک‌های نمایشی آن به صورت لینک مخفی از طریق یوتیوب یا فایل (( google drive ارسال شود. همچنین یک کپی از متن تئاتر با تاریخچه مختصری از گروه و فعالیت‌های آن از طرق فرم مشارکت ارایه شود.

 

البطران خاطرنشان کرد: برگزارکننده جشنواره در طول روزهای برگزاری پذیرایی، اسکان، حمل و نقل در داخل استان را برعهده دارد. نهاد برگزاری میزبانی از 10 نفر از کارکنان تئاتر و پنج نفر از اعضای تئاتر عروسکی را برعهد دارد و بخشی از هزینه سفر گروه‌های شرکت کننده از خارج را پرداخت می کند.

 

وی تاکید کرد: برگزارکننده حق دارد که آثار را ثبت کند و از طریق رسانه‌ها پخش و نگهداری کند. برگزارکننده موظف نیست که دلایل امتناع از کار را برای گروه‌های متقاضی شرکت توضیح دهد. این جشنواره شاهد برگزاری پنج کارگاه تخصصی، نشست های اندیشه ای و پژوهش های تخصصی در زمینه تئاتر کودک است.

جشنواره حسینی کودک برای ئتاتر کودک، یک جشنواره بین المللی ویژه کودکان است. احیای تئاتر کودک مبتنی بر شخصیت سازی کودک و تقویت دینی، فکری و تربیتی آن است.

کد خبر 1231911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha