از عضویت رایگان تا اجرای طرح کتاب طرح دانایی در کتابخانه مرکزی شهر جیرفت

نسب پور گفت: هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۱ آبان آغاز شده و تا ۲۷ آبان ادامه دارد و در این هفته علاقمندان و دوستداران یار مهربان می توانند با مراجعه به کتابخانه مرکزی شهرستان از عضویت رایگان برخوردار شوند.

«نسب پور» در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: شعار امسال سی امین هفته کتاب کشور، «ما همانیم که می‌خوانیم» است.

 

مسئول کتابخانه مرکزی شهر جیرفت افزود: ویژه برنامه های گرامیداشت هفته کتاب در شهرستان جیرفت از ۲۱ آبان ماه آغاز شده و تا ۲۷ آبان ماه ادامه دارند.

 

وی با اشاره به خدمات کتابخانه ای در هفته کتاب و کتابخوانی، بیان کرد: در این هفته علاقمندان و دوستداران یار مهربان می توانند با مراجعه به کتابخانه مرکزی شهرستان از عضویت رایگان برخوردار شوند.

 

نسب پور ابراز کرد: همچنین در هفته کتاب، می توانند از خدمات مرجع مجازی شامل دانلود مقالات علمی و پژوهشی از پایگاه های مختلف کشور به صورت رایگان، بهره مند شوند.

 

مسئول کتابخانه مرکزی شهر جیرفت با اشاره به بازدید دانش آموزان از کتابخانه، ادامه داد: علاوه بر این نیز از ابتدای هفته کتاب و کتابخوانی، طرح اهدا کتاب اهدا دانایی آغاز شده است.

 

وی یادآور شد: حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و به صدا درآوردن زنگ مطالعه در مدرسه صدریه از دیگر برنامه های هفته کتاب بود که همزمان با اولین روز از این هفته اجرا شدند.

 

نسب پور با یادآوری این مطلب که شهرستان جیرفت دارای ۶ باب کتابخانه است، بیان کرد: از این تعداد یک با کتابخانه در مرکز شهر جیرفت قرار دارد.

 

مسئول کتابخانه مرکزی شهر جیرفت افزود: یکی از خدمات این کتابخانه به اعضا، استفاده رایگان از اینترنت در طول سال است.

 

وی اظهار کرد: به منظور انس کودکان و نوجوانان با کتاب طرح قصه گویی در حال برگزاری است.

 

نسب پور اضافه کرد: در این راستا کتابداران کتابخانه در مدارس و مهدکودک ها حضور یافته و برای بچه ها قصه می گویند.

 

مسئول کتابخانه مرکزی شهر جیرفت عنوان کرد: علاوه بر این کودکانی که حضوری به کتابخانه مراجعه می کنند نیز کلاس قصه گویی و نقاشی برگزار می‌شود.

 

وی با یادآوری این مطلب که شهرستان جیرفت دارای ۶ باب کتابخانه است، بیان کرد: از این تعداد یک باب کتابخانه در مرکز شهر جیرفت قرار دارد.

 

نسب پور افزود: کتابخانه مرکزی شهر جیرفت دارای ۲۳ هزار جلد کتاب در عناوین متعدد برای گروه سنی مختلف است و تاکنون ۴ هزار نفر در این کتابخانه عضو شده اند.

 

مسئول کتابخانه مرکزی شهر جیرفت ابراز کرد: در مجموع، ۶ باب کتابخانه شهرستان دارای ۷۱ هزار نسخه کتاب و ۸ هزار نفر عضو هستند.

 

وی با اشاره به استقبال خوب نوجوانان و جوانان از کتابخانه مرکزی، ادامه داد: کتابخانه مرکزی شهر جیرفت دارای سالن مطالعه مجزا برای خانم ها و آقایان، و بخش های کودک، مرجع، نمازخانه و مخزن کتاب است.

 

نسب پور در خاتمه عنوان کرد: با توجه به جمعیت قریب ۱۲۰ هزار نفری شهرستان جیرفت متاسفانه فضای کنونی کتابخانه ها جوابگوی نیاز مردم نیست که می طلبد مسئولین در این خصوص چاره اندیشی کنند.

 

 

 

شایان ذکر است؛ ۶ باب کتابخانه شهرستان جیرفت در منطقه دلفارد، بخش ساردوئیه، بخش جبالبارز شمالی، شهرهای جیرفت، علی آباد و بلوک قرار دارند.

کد خبر 1232033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha