هدف گذاری اصلی در بحث سواد رسانه خانواده است/ رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج فرصتی برای شناسایی استعداد جوانان

ابراهیمی با بیان اینکه هدف گذاری اصلی در بحث سواد رسانه خانواده ها هستند، گفت: رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج فرصتی برای شناسایی استعداد نسل جوان و پتانسیل های دانش بنیان جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «زهرا ابراهیمی» مدیر کل دفتر امور یانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از روند برگزاری چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج با بیان اینکه عامل توسعه کشور، نیروی انسانی است، بیان کرد: در بازدید از غرفه های رویداد مسئله ای که مشهود بود حضور نیروهای جوان زیر 30 سال بود که طبق آمار حدود 66 درصد جوانان اعم ‏از دختران و پسران زیر 30 سال هستند که عامل توسعه سرمایه انسانی می باشند.


وی با بیان اینکه این سرمایه های انسانی بی بدیل می توانند ‏برای استان نقش آفرین باشند، افزود: قطعا در پایان این رویداد افتخاراتی نصیب این جوانان خواهد شد .‏

 

ابراهیمی خاطر نشان کرد: امروزه بحث حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مبارزه با افزایش جمعیت سالمند از ضروریت های کشور است.
 

مدیر کل دفتر امور یانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج گفت: این رویداد در بهترین زمان بعد از اتفاقات اخیر در کشور برگزار شد ، اگر چه که اتفاقات اخیری که در استان و ‏کشور افتاد کام همه را تلخ کرد اما چه بسا که این تلخی باید کماکان بماند به دلیل اینکه ما بتوانیم هم اندیشی کنیم تا بدانیم از کجا آسیب ‏خوردیم.

 

وی ادامه داد: ان شالله این گونه برنامه ها مستمرا برای این جامعه جوان و پویا برگزار شود بالاخص در ‏بحث سواد رسانه و آسیب های اجتماعی که دو موضوعی است که بسیار اهمیت دارد و هدف گذاری و نشانه گذاری خوبی ‏انجام شده که امیدواریم استمرار داشته باشد .‏

 

این مسئول با بیان اینکه دشمن برای جوانان ما برنامه ریزی کرده، اضافه کرد: ما باید با برگزاری این گونه همایش ها و رویدادها زمان بیشتری برای جوانان ‏اختصاص دهیم .

 

وی با اشاره به آسیب شناسی انجام شده در اغتشاشات اخیر افزود: براساس آسیب شناسی انجام شده مشخص شد قالب جوان ها و خانواده های ما سواد رسانه ای نداشتند و چون ‏این سواد هدف گذاری نشده بود و علی رغم اینکه مجموعه های مختلف کارهای متعددی انجام دادند اما نتوانستیم از این ‏ظرفیت استفاده کنیم .‏

 

ابراهیمی با بیان اینکه هدف گذاری اصلی در بحث سواد رسانه خانواده ها هستند، گفت: فضای مجازی فضای  افسار گسیخته ای است که نه تنها جوانان ما بلکه در بین دانش آموزان ما نیز رخنه کرده است.

 

مدیر کل دفتر امور یانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به مسئله کرونا در دو ساله اخیر اضافه کرد: مسئله کرونا باعث شد که تلفن های همراه در اختیار رده سنی دانش آموز قرار بگیرد بدون اینکه خودشان واقف باشند ‏که چه تولید محتواهایی را باید بچه ها بهره گیری کنند و همزمان این فضای افسار گسیخته باعث شد که هر تولید محتوایی در اختیار ‏دانش آموزان ما قرار داده شود.

 

ابراهیمی با تاکید بر اینکه آموزش سواد رسانه خانواده از پر اهمیت ترین مواردی بود که ‏آسیب های اخیر ناشی از این اتفاق بود، تصریح کرد: یک سری واقعیت ها اگر چه تلخ است باید بپذیریم، به هر حال ما در جوار کشورهایی هستیم که به لحاظ شرایط خاصی که دارند و اتفاقاتی که در این کشورها رخ داده موجبات مهاجرت به کشور ما و بروز آسیب های اجتماعی شده اند مواردی چون افرادی که فاقد شناسنامه هستند و در  سکونت گاه غیر رسمی زندگی می کنند  که امار قابل توجهی ‏را به خود اختصاص داده است.

 

وی ضمن ابراز خرسندی از تولید محتوای برخی جوانان با موضوع آسیب های اجتماعی استان در این رویداد، گفت: ما باید در تولید ‏محتوا بر اساس گروه های مختلف برنامه ریزی کنیم و از طرفی افرادی تربیت شوند که خودشان مناجی خودشان باشند.

 

ایراهیمی با اشاره به سکونت گاه های غیر رسمی استان افزود: ما باید تمام تلاش خود را کنیم و جامعه هدف را همراه این مسیر کنیم تا بزرگان منطقه خودشان نقش آفرینی کنند

کد خبر 1233032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha