اقتصاد مقاومتی، شیوه ای راهبردی برای اقتصادی پویاست

کارشناس امور اقتصادی، با تاکید بر ضرورت توجه به شاخص های اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی موجب پویایی و رشد اقتصاد جامعه خواهد شد.

حسین نوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهار داشت: توجه به اصول اقتصاد مقاومتی موجب پویایی و رشد اقتصاد جامعه خواهد شد.

 

وی با تاکید بر ضرورت توجه با شاخص های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب، خاطرنشان کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی مهم ترین راه مقابله با تهدید های اقتصادی دشمنان است.

 

نوری خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به عنوان سبک و شیوه ای خاص، در حیطه پدافند غیر عامل باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

وی اظهار داشت: مقاوم سازی منابع اقتصادی در برابر تهدیدهای دشمنان و ایجاداشتغال در جامعه و همچنین رونق اقتصادی از جمله نتایج تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

نوری تصریح کرد: در این راستا باید منابع و درآمد ها مور تجزیه و تحلیل قرار گیرند وبرنامه ای جامع براساس منابع و توان داخلی جهت مقابله با تهدید ها طراحی شود.

 

وی ابراز کرد:  آینده پژوهی و ترسیم الگویی برای آینده و چشم انداز این طرح یکی از موثرترین راه های مقابله با تهدید هاست.

 

نوری اذعان داشت: در اقتصاد مقاومتی با بررسی  ظرفیت های موجود در کشور و شاخص های تهدید جهانی می توان راهکارهای مناسب را برای مقابله با این تهدید های طراحی و اجرایی کرد.

 

این کارشناس امور اقتصادی، اقتصاد مقاومتی را از راهکار های پدافند غیر عامل خواند و  افزود: در اقتصاد مقاومتی توجه به ارکان اقتصادی بومی و برنامه ریزی اقتصادی براساس توانمند های بومی به دور از تکیه بر اقتصاد نفتی مورد تاکید است.

 

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای مقابله با تهدیدات دشمن در حوزه های مختلف، بیان کرد: پدافند غیرعامل شامل  برنامه ریزی مناسب برای مقابله با تهدید های مختلف چون طبیعی و تهدید های از ناحیه دشمنان است.

 

نوری خاطرنشان کرد: حفظ سرمایه های انسانی  اولیت برنامه های پدافند غیرعامل است که در اقتصاد مقاومتی نیز به آن توجه ویژه ای شده است.

 

این کارشناس با اشاره به اینکه محور تهدیدهای دشمنان سرمایه های انسانی و اقتصادی است، افزود: پدافند زیستی و همچنین توجه به ارکان اقتصاد مقاومتی مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

کد خبر 1234084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha