کنگره بین‌المللی امناءالرسل  برگزار می شود

​کنگره علمی امنا الرسل دوم و سوم آذرماه سال جاری با همکاری حوزه های علمیه خواهران و دیگر نهادهای علمی و فرهنگی در شهر مقدس قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، ​کنگره علمی امنا الرسل(ص) دوم و سوم آذرماه سال جاری با همکاری حوزه های علمیه خواهران و دیگر نهادهای علمی و فرهنگی در در مدرسه امام موسی کاظم و مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) شهر مقدس قم برگزار می شود.  

 

 تعامل علمی حوزه های علمیه سراسر جهان به ویژه حوزه نجف با پیشینه هزار ساله و تربیت بزرگانی که معارف قرآن و اهل بیت (ع) را به اقصی نقاط جهان منتشر کردند، از اهداف اصلی برگزاری ​کنگره علمی امنا الرسل(ص) است. معرفی بزرگان حوزه های علمیه که در زمینه های علمی، تبلیغی، اجتماعی، سیاسی و در ابعاد مختلف نقش مهمی ایفا کردند از دیگر اهداف این کنگره است.

 

عالمانی که در مبانی فقهی و اصولی، فهم و تفسیر علوم قرآنی، شناخت عترت و مکتب اهل بیت، امامت و ولایت، تاریخ اسلام و سیره اهل بیت، اخلاق و تربیت، فرهنگ و تمدن اسلامی، هجرت و تبلیغ، مجاهدت و استکبار ستیزی، وحدت و تقریب فعالیت های علمی داشتند محورهایی است که شخصیت ها را شناسایی و از آن ها تقدیر خواهد شد.

 

براساس این گزارش، در کنگره بین المللی امناء الرسل از آیت الله سید محمد مهدی موسوی الخرسان تقدیر خواهد شد. تا امروز بیش از ۵۰ جلد از کتب آیت الله موسوی الخرسان منتشر شده اما تألیفات فراوانی در موضوعات مختلف حدیثی، رجالی، تاریخی، کلامی و بعضا فقهی دارند و قریب به ۵۰ جلد از کتب ایشان هنوز منتشر نشده است.

 

حدود۶۰ جلد کتاب برای رونمایی در کنگره بین المللی امناء الرسل آماده شده که ۱۰ جلد آن محصولات و مقالاتی است که در دبیرخانه جمع آوری شده است.

 

حوزه علمیه قم، حوزه های علمیه خواهران، جامعه المصطفی، مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، مجمع جهانی تقریب، موسسه تحقیقات نور، سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی، موسسه ال البیت، موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث، عتبه علوی، عتبه حسینی و همچنین وزارت ارشاد، آستان قدس رضوی و آستان حضرت معصومه(س)، معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات در برگزاری کنگره بین المللی امناء الرسل همکاری کرده اند.

 

گفتنی است، آیت الله اعرافی، آیت الله استادی و حجت الاسلام و المسلمین سیدعیسی موسوی الخرسان سخنرانان اصلی کنگره بین المللی امناء الرسل هستند.

 

کد خبر 1234102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha