قهر و آشتی با کتابفروشی‌ها

افزایش قیمت کتاب و کاهش میل به مطالعه منجر به قهر با کتابفروشی ها شده اما عده ای هم پیشرفت و تعالی خود در آشتی با فروشگاه های کتاب یافته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، اکبر مهدی‌زاده:

 

این روزها که شبکه های اجتماعی و دسترسی مردم به محتواهای سمعی و بصری افزایش یافته، دامنه گسترده کتابخوانی کاهش یافته و برخی از آن هایی هم که اهل مطالعه بودند که کتاب های دیجیتال رفته و کمتر کتاب های فیزیکی را مطالعه می کنند.

سرگرمی های متعدد و دغدغه های زندگی و فکر و همچنین افزایش نرخ کتاب هم از دیگر موانع مطالعه به شمار می رود که همگی بر بازار کتاب تاثیر گذاشته و عده ای با کتابفروشی ها قهر کرده اند.

 

قیمت بالای کتاب و کاهش میل به مطالعه همان چیزی هست که نه تنها بازار کتاب را خلوت کرده بلکه بر دامنه فرهنگی جامعه هم اثر گذاشته و زنگ خطری جدی برای آینده کشور خواهد بود.

توسعه فرهنگی زیرساخت هایی نیاز دارد که از جمله آن تعمیق فرهنگ مطالعه و تلاش برای این حوزه است که البته بسیاری هم بر این باور بوده و این حوزه را همچنان حفظ کرده اند.

در میان بازار راکد و کم فروش کتاب، عده ای با کتابفروشی ها آشتی هستند و پیشرفت خود را در مطالعه دیده و همواره بر آن تاکید دارند.

 

*گشایش در بازار مطالعه با طرح های جذاب و کاهش قیمت کتاب

 

بازار کتاب فروشان نیازمند تقویت و خروج از رکود است که در میان باید راهکارهای عملی مورد بحث و بررسی قرار گیرند که از جمله آن ها کاهش قیمت فروش و اجرای طرح های جذاب است.

مطالعه به عنوان زیرساخت اصلی اعتلای جامعه مطرح است پس باید بازار کتاب داغ بشود و برای این کار دولت سیاست های حمایتی و پشتیبانی از چاپ را در دستور کار قرار بدهد.

یکی از کتابفروشان اصفهان با تحلیلی بر میزان فروش کتاب گفت: روند رشد قیمت بر میزان خرید اثر گذاشته و در گذشته میزان فروش کتاب بیشتر بوده و امروز روند کاهشی را در طی سال های اخیر نشان می دهد.

 

*همکاری همه جانبه برای تقویت مطالعه

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان با اشاره به اینکه جمعیت خیلی کمی عضو کتابخانه های عمومی هستند، تصریح کرد: توسعه فرهنگ مطالعه در کشور مستلزم کار بیشتر و جمعی است.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی معتقد است فرهنگ مطالعه از خانواده و مدرسه و به ویژه از سنین کودکی باید نهادینه شده و توسعه پیدا کند.

 

*قیمت ارزان و رشد آشتی با کتابفروشی ها

 

آن هایی که در جمع کتابفروشی ها می توان دید هم به قیمت ها گله کرده اند و خواستتند تا متولیان امر روند افزایش قیمت کتاب را مدیریت کنند.

آشتی کنان ما با کتاب فروشی ها با تخفیف و کاه قیمت رقم می خورد تا هدیه کتاب هم در سبد و بسته هدیه ها قرار گیرد.

کد خبر 1234534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha