۱۰ پروژه بزرگ شهری سال آینده در تبریز اجرا می شود

شهردار تبریز از پیش‌بینی اجرای ۱۰ پروژه بزرگ عمرانی در سال آینده خبر داد و گفت: تلاش داریم این پروژه‌ها طی سال آینده آغاز شده و به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «یعقوب هوشیار» شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز اظهار داشت: شاید مهمترین و شاخص ترین پروژه شهرداری در سال آینده، بازگشت سرمایه گذاران به تبریز است.

شهردار کلانشهر تبریز از تلاش برای رفع موانع سرمایه گذاری در تبریز خبر داد و خاطرنشان کرد: ۷۷ پروژه شهری بلاتکلیف در تبریز وجود داشت که مورد بررسی قرار گرفته اند که یا تعیین تکلیف شده و خلع ید شوند و یا آغار بکار کنند.

وی همچنین با اشاره به تدوین دو هزار پروژه اجتماعی افزود: این برنامه‌ها توسط گروه های مرجع مختلف طرح ریزی شده تا مرجع و منبعی برای سالهای آتی باشد. قصد داریم مشکلات موجود در دور سوم قرارهای خدمت با حضور خبرنگاران مستندسازی شود و به عنوان سند و بررسی برای سال آینده باقی بماند.

هوشیار تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ در سه سطح تدوین خواهد شد که شامل سطح نخست محلات و ناحیه ای با پروژه‌های ناحیه محور، منطقه محور و در نهایت پروژه های بزرگ شهرداری مثل صاحب آباد و فیبر نوری است که توسط شهرداری تبریز انجام می یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره کمبود ماشین آلات سنگین در شهرداری تبریز اظهار کرد: در ۱۰ سال گذشته تنها سه دستگاه ماشین آلات سنگین خریداری شده است و شهرداری تبریز برای خرید این نوع ماشین آلات لایحه‌ای با موضوع تهاتر با یک پروژه سرمایه گذاری به شورا برده است که این موضوع هفته جاری به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

شهردار تبریز در ادامه از سخنان خود از شناسایی ۱۹ محله آسیب پذیر در تبریز خبر داد و افزود: بر اساس مطالعات انجام یافته ۱۹ محله آسیب پذیر در سطح شهر شناسایی شده که طی سال ۱۴۰۲ در هرکدام از این محلات فرهنگسرا احداث خواهد شد که مجموعه‌های ورزشی هم داخل همین فرهنگسرا ایجاد می‌شود.

هوشیار با تاکید بر اینکه در حوزه ورزش، شهرداری به هیچ عنوان در صدد تیمداری حرفه ای نیست، اظهار کرد: به دنبال پیوست فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در حوزه فرهنگی ورزشی هستیم و هدف ما در حوزه ورزشی صرفا پرورش استعدادهای موجود است.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز نگاه ویژه ای به حوزه ورزش دارد، گفت: این مقوله مهم رابطه مستقیمی با سلامت و نشاط شهروندان دارد. مجموعه ورزش شهرداری هم در حال راه اندازی است و تاکید ما در ورزش به استعدادیابی و آموزش و تیمداری از لحاظ شکوفایی استعدادهاست.

شهردار تبریز اذعان کرد: مناطق دهگانه شهرداری در سال بعد موظف اند برنامه های ورزشی در هر ۵۲ هفته سال برگزار کنند. شهرداری امسال نیز مشارکت فعالی در مسابقات ورزشی از جمله برگزاری تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان و مسابقات موتورسواری قهرمانی کشور داشته است.

هوشیار با اعلام خبر راه‌اندازی سامانه شفافیت، عنوان کرد: در این سامانه مطالبی که نیاز است درج شده و در حوزه مطالبه گری هر موردی که نیاز باشد، در این سامانه درج خواهد شد. شهرداری ظرفیت و چارچوب مشخصی دارد و نمی‌تواند جور دیگر مجموعه‌ها را بکشد.

وی اعتماد مردم را ثروت و سرمایه شهرداری در شهر قلمداد کرد و افزود: اگر این سرمایه مخدوش شود، هیچ کاری نمی‌توان انجام داد. در این راستا رسانه‌ها کمک کنند تا سطح خواست مردم بالا برود.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تکمیل پروژه مترو تبریز را یکی از اولویت های مهم شهرداری تبریز در دوره فعلی مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: بعد از حادثه فاز ۳، سه ایستگاه خط ۱ ناقص بود و در خط ۲ نیز هر دو دستگاه حفاری تی بی ام متوقف بود که اکنون این دستگاه از هر دو طرف فعال شده است.

وی ادامه داد: ایستگاه ۱۵ خط ۱ آخر شهریور سال جاری به اتمام رسیده و پنجشنبه هفته جاری نیز ایستگاه ۱۴ خط ۱ به بهره‌برداری می‌رسد روز ۲۲ بهمن سال‌جاری نیز ایستگاه ۱۳ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

هوشیار هدف‌گذاری شهرداری تبریز را افتتاح فاز نخست خط ۲ مترو تا پایان دوره ششم دانست و گفت: یکی از موضوعات مهم، ایجاد خط دوم بی آر تی است چراکه به رغم هزینه‌های زیاد در حوزه حمل و نقل عمومی، شهروندان برطرف شدن ترافیک در شهر را احساس نمی‌کنند. در این راستا هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی را برای اولین بار در تبریز اجرا می‌کنیم که پیش بینی می‌کنیم  تاثیر ۳۰ درصدی در حل شدن مشکل ترافیک داشته باشد.

 

 

 

 

کد خبر 1234578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha