بسیج یکی از مولفه‌های قدرت و بازدارندگی برای کشور است

حجت الاسلام فرهاد اسفندیاری گفت: بسیج یکی از بزرگترین مولفه‌های قدرت و بازدارندگی برای کشور است، همه بسیجیان در گروه‌های جهادی و در خدمت‌ رسانی به مردم نیازمند مناطق محروم، سربازان جهادی هستند و این جهاد اکبر است که در قرآن کریم از آن یاد شده است.

حجت الاسلام «فرهاد اسفندیاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، هدف امام راحل از تشکیل بسیج را بیمه کردن کشور در مقابل تمام فتنه‌ها، جنگ سخت و نرم برشمرد و گفت: دشمن از حضور بسیج در تمام صحنه‌ها به ویژه مبارزه با فتنه ترسیده است.

 

مبلغ فرهنگی حوزه و دانشگاه جیرفت بیان کرد: امام عظیم‌الشأن نعمت و گنجینه ارزشمندی با عنوان بسیج را برای کشور به ارمغان آورد و تمام کشور از این بستر بهره مند شدند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری این شجره طیبه را آبیاری کرد و رشد داد تا این که امروز بسیج به درختی تنومند و پرثمری تبدیل شده که شاخ و برگ‌های آن در سراسر دنیا گسترده شده است.

 

حجت الاسلام اسفندیاری با بیان این مطلب که بدون شک امروز بسیج به عنوان یک مدل حرکت مردمی از بی‌نظیرترین تشکل‌های دنیا است، عنوان کرد: در دنیا هیچ سازمان و حرکت مردمی از نظر انگیزه، نحوه تشکیل و مدل حرکت همچون بسیج نیست.

 

مبلغ فرهنگی حوزه و دانشگاه جیرفت با اشاره به چرایی تشکیل بسیج از سوی امام راحل(ره)، اظهار کرد: در آن زمان ارتش جمهوری اسلامی، سپاه، شهربانی و کمیته وجود داشت و مسئولیت‌هایی داشتند اما امام(ره) به دنبال تشکیل یک ارتش بزرگ مردمی با اعتقادات محکم و حضوری داوطلبانه در تمام صحنه‌‌های انقلاب بود.

 

وی ادامه داد: بسیج هر جا که انقلاب به حضور با بصیرت، آگاهانه مردم و در جهاد سخت، نرم، علمی، سازندگی، امنیتی، اطلاعاتی و غیره کشور نیاز داشته، حاضر شده و ثمرات آن را امروز در مقابل این فتنه بزرگ می‌بینیم.

 

حجت الاسلام اسفندیاری ضمن تشکر از حضور در میدان بسیجیان در مقابله فتنه و تفکر صهیونیستی، اظهار کرد: بسیجیان جدا از این که در اردوهای جهادی به عنوان سربازان جبهه مبارزه با بی فرهنگی و فقر تلاش می کنند در این روزهای اخیر نیز در صحنه مبارزه با فتنه حضور یافتند.

 

مبلغ فرهنگی حوزه و دانشگاه جیرفت با اشاره به این که امام (ره) با تشکیل بسیج به دنبال این بود که کشور را در تمام حوادث از جمله درگیری‌ها و فتنه‌ های دشمن بیمه کند، تاکید کرد: بنابر اعتقاد امام راحل چنانچه تفکر بسیجی بر کشور حاکم شود، این کشور بیمه می‌شود.

 

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری پس از امام راحل در حوادث روزگار با کمک مردم آگاه و بصیر در تمام صحنه‌ها و فتنه‌ها کشتی انقلاب اسلامی را به ساحل نجات رساندند. 

 

حجت الاسلام اسفندیاری بسیج را یکی از بزرگترین مولفه‌های قدرت و بازدارندگی در کشور برشمرد و عنوان کرد: همه بسیجیان در گروه‌های جهادی و در خدمت‌ رسانی به مردم نیازمند مناطق محروم، سربازان جهادی هستند و این جهاد اکبر است که در قرآن کریم از آن یاد شده است.

 

مبلغ فرهنگی حوزه و دانشگاه جیرفت با بیان این مطلب که امروز بسیجیان محور و سربازان خط مقدم نبرد با فتنه هستند، اظهار کرد: جوان بسیجی بدون هیچ توقعی در مناطق محروم حضور پیدا می‌کند، ریشه اعتقادات و مسئولیت پذیری خود را محکم می‌کند و به عنوان مجاهد در راه خدا محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به این که یکی از افتخارات امیرالمؤمنین (ع) این بود که چاهی را برای مردم حفر کند، ابراز کرد: عمل بسیجیان هم پایه‌های انقلاب را تثبیت کرده و خواهد کرد و هم مایه عصبانیت دشمنان شده است به طوری که از حضور بسیجیان در جهاد سازندگی و مبارزه با فتنه‌گران و اغتشاشگران ناراحت هستند. 

 

حجت الاسلام اسفندیاری افزود: دشمن حضور بسیج در صحنه‌های مختلف را بر نمی تابند و به همین دلیل دست به هر اقدامی برای ضربه زدن به تفکر و فرهنگ بسیج می‌زند اما این یادگار امام (ره) همچنان در کشور ما می‌درخشد و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری راه خود را ادامه می‌دهد.

 

مبلغ فرهنگی حوزه و دانشگاه جیرفت با بیان این مطلب که آینده و سربلندی و عزت از آن ما است، بیان کرد: اقدامات محدود و سخیف روزهای گذشته دشمن را نبینید و به هر میزان که از ما شهید کنند این درخت انقلاب از نظر قدرت، تناور بودن و اضافه شدن شاخ و برگ در سراسر دنیا محکم‌تر می‌شود و شتاب حرکت انقلاب بیشتر خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: دشمن تصور کرده با شهادت تعدادی از مدافعان امنیت می‌تواند مسیر انقلاب را منحرف کند این  در حالی است که ما شهدای بسیار زیادی را در دفاع مقدس تقدیم کردیم و این مسیر برای ما نوشته شده است.

 

حجت الاسلام اسفندیاری در خاتمه عنوان کرد: در تاریخ نیز مسیر اسلام و دین یا با شمشیر مجاهدان یا قول و قلم روحانیون دینی همراه بوده است و امروز نیز اینچنین است و شمشیر ما همین اقدامات جهادی محرومیت زدایی است که دشمن را ترسانده پس باید همیشه آن را در دست داشته باشیم زیرا مایه عزت و سربلندی ما است.

کد خبر 1235738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha