خیّرین مدرسه‌ساز‌ در توسعه و اصلاح اجتماعی نقش آفرین هستند

آیت الله دری نجف آبادی ضمن تقدیر از خیرین مدرسه ساز گفت: خیّرین مدرسه‌ساز‌ در توسعه و اصلاح اجتماعی نقش آفرین هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز سه‌شنبه(8 آذر) در بیست و چهارمین جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز استان مرکزی که با حضور  سرپرست سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، استاندار مرکزی و خیرین مدرسه ساز در فرهنگ‌سرای شهر اراک، برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که بعد از فرو کش کردن بیماری کرون توفیق حضور در جمع افتخار آمیز خیرین مدرسه ساز را داریم، خیرینی که با کار خیر خود در راستای هویت و تمدن سازی تلاش می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، خاطر نشان کرد: خیرین مدرسه ساز کار بسیار ارزشمندی را انجام می دهند که قابل ستایس و تقدیر است.

 

وی مدرسه سازی را ذخیریه ای برای آخرت دانست و بیان کرد: خیّرین مدرسه‌ساز‌ در توسعه و اصلاح اجتماعی نقش آفرین هستند و با این کار خیر و خداپسندانه خود صالحات و باقیات برای خود و خانواده به ارمغان می آورند.

 

آیت الله دری نجف آبادی به نقش آموزش و پرورش در مسائل مختلف به ویژه تربیت و پرورش آینده سازان ایران اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: خانواده و مدرسه پیوند نزدیک و نا گسستنی با یکدیگر دارند و باید همواره در کنار یکدیگر بوده و همسو و هم جهت و پشتیبان یکدیگر باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اظهار کرد: بحث گسست نسل‌ها که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارند، باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با تاکید بر اینکه مکان‌یابی مدرسه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: در طراحی‌ مدارس باید به اقلیم و قرارگیری مکان آموزشی توجه داشت تا در جایی قرار گیرد که بتوان فضای سبز نیز ایجاد کرد.

 

وی نشاط در مدرسه سازی را از دیگر ضروریات دانست و اضافه کرد: باید فضاهای آموزنده در راستای کارآموزی و مهارت آموزی در این فضاها برای بهره مندی آینده سازان ایران اسلامی ایجاد شود.

 

این مقام مسئول کار خیرین مدرسه ساز را سهیم شدن در آینده سرزمین و پیشرفت و توسعه کشور دانست و بیان کرد: آینده سازان ایران اسلامی در مدارسی که خیرین مدرسه ساز در سراسر میهن اسلامی با همت های بلند، اراده آهنین و تلاش شبانه روزی تاسیس می کنند آموزش می بینند و  این عزیزان اجر کار خود را از خداوند دریافت می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استان مرکزی ظرفیت‌های خوبی برای اشتغال آفرینی دارد، گفت: استان مرکزی استانی صنعتی و کشاورزی است که باید تلاش ویژه برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها به کار گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه خیّران استان مرکزی تاکنون در بخش‌های مختلف گام های بلندی برداشته‌اند، اظهار کرد: امید است این قدم‌ها روز به روز بیشتر شود. ‌

 

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در پایان گفت: برای موفقیت تیم ملی فوتبال ایران، دعا می کنیم چرا که تیم ملی فوتبال کشورمان نماینده ۸۰ میلیون ایرانی است که در جام جهانی حضور دارد و امید است در بازی امشب مقابل آمریکا دل مردم ایران را شاد کند

کد خبر 1236334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha