مراکز رشد صنایع خلاق و فرهنگی در بستر کانون‌های مساجد ایجاد می شود

آمون گفت: کانون های مساجد می توانند بستری مناسب برای ایجاد مراکز رشد صنایع خلاق و فرهنگی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مصطفی آمون در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با اشاره به وجود جوانان و نوجوانان خلاق و نخبه علمی، فرهنگی و هنری در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند بستری مناسب برای ایجاد مراکز رشد صنایع خلاق و فرهنگی باشند.

 

وی افزود: تربیت نیروی انسانی خلاق در حوزه‌های فرهنگی و هنری از رسالت های کانون های مساجد بوده و از این رو در تلاشیم تا با برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی و شناسایی نیروهای خلاق و با انگیزه، زیست بوم خلاق و نوآور را در بستر مساجد توسعه دهیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: وجود شبکه عظیم «بچه‌های مسجد» می تواند بستری مناسب برای تولید و عرضه محصولات خلاق فرهنگی و هنری در جامعه باشد.

 

وی ادامه داد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد دغدغه رفع مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی محلات و جامعه را داشته و از این رو برنامه ریزی‌ها به سمت شناسایی و رفع دغدغه مردم در جامعه خواهد بود.

 

آمون تصریح کرد: ایجاد کسب و کارهای نوین در عرصه‌های فرهنگی و هنری با مشارکت پارک علم و فناوری و مراکز رشد مستقر در استان می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال در محلات و مساجد و رفع بخشی از دغدغه اهالی مساجد باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: ایجاد «زیست بوم خلاق و نوآور» و برگزاری دوره های آموزشی در کانون های مساجد می تواند زمینه خلاقیت و ایجاد کسب و کارهای فرهنگی و هنری را تسهیل کند.

 

در ادامه این دیدار یوسف عباسپور با اشاره به اهمیت توجه به جوانان و نوجوانان خلاق در محلات، بیان کرد: شناسایی و توجه به جوانان در محلات زمینه‌ساز پرورش استعداد‌های آنان خواهد بود.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل به لزوم حمایت از جوانان و نوجوانان مسجدی تاکید کرد و گفت: همکاری مشترک پارک علم و فناوری و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منجر به شناسایی جوانان توانمند و خلاق در محلات و مساجد خواهد شد.

 

عباسپور با اشاره به نامگذاری سال به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط مقام معظم رهبری گفت:علم و فناوری بازوی  مهمی در خلق و افزایش ثروت در سطح جامعه هست و با استفاده از این گفتمان می توان کسب و کارهای نوین را زمینه رشد کیفی اقتصاد استان قرار دهیم.

 

کد خبر 1236626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha