بیش از ۶۸۸ تُن گوشت قرمز با قیمت تضمینی از دامداران خریداری شد

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با اجرای طرح خرید تضمینی گوشت قرمز از دامداران استان، ۶۸۸ تُن و ۶۰۰ کیلوگرم از این محصول به وسیله شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شد.

مهدی شکاری به خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی گفت: ارزش ریالی این میزان گوشت خریداری شده، 148 میلیارد تومان است که وجوه این مبلغ به دامداران پرداخت و تسویه حساب شده است.

 

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: 136 میلیارد تومان از این رقم به صورت تهاتر با نهاده های دامی با دامداران تسویه و مابقی به صورت نقدی به این تولیدکنندگان پرداخت شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح 26 هزار و 658 راس دام سبک و 769 راس دام سنگین از دامداران استان خریداری و راهی کشتارگاه شد.

 

شکاری افزود: در این طرح 511 تُن و 600 کیلوگرم گوشت حاصل از کشتار دام های سبک  و 177 تُن گوشت دام های سنگین استحصال و به صورت بسته بندی ذخیره سازی شده است.

 

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه افزایش قیمت دام سبب شد تا دامداران از این طرح استقبال نداشته باشند، افزود: قیمت بره نر به 90 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم رسیده است.

 

 

کد خبر 1236724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha