ذکر زندگی انسان را از استرس و بدی ها دور می کند

آیت الله عابدینی گفت: حضرت زینب (س) اهل ذکر بود و در تمام زندگی به یاد خداوند متعال بود و اگر فاصله انسان با ذکر زیاد شد، فاصله اش با استرس کم می شود یعنی در جان انسان، ناامیدی و استرس ورود پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قزوین که امروز (پنجشنبه ۱۰ آذر) در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، بیان کرد: میلاد حضرت زینب (س) را تبریک می گوییم و زینب به معنای زینت پدر است و همینطور که زینب (س) زینت پدر بود و این زینت بودن را حضرت زینب (س) در بعد از واقعه کربلا به اوج رساند. 

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: حضرت زینب (س) نتیجه خون شهدای کربلا را می دید و این نگاهی که ایشان داشت محصول عبادت و بندگی بود، امام سجاد (ع) فرمودند تمام مدتی که با حضرت زینب (س) بودم، نماز شب عمه ام ترک نشد ولی بعد از عصر عاشورا حضرت زینب (س) نمی توانست ایستاده نماز شب بخواند و نشسته این نماز را می خواند.

 

وی عنوان کرد: حضرت زینب (س) اهل ذکر بود و در تمام زندگی به یاد خداوند متعال بود و اگر انسان فاصله اش با ذکر زیاد شد، فاصله اش با استرس کم می شود یعنی در جان انسان، ناامیدی و استرس ورود کرده و شیطان و بدی ها به سمت انسان می آید ولی کسی که اهل ذکر است آرامش پیدا می کند.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: شما خیران در دانشگاه انسانیت نمره والایی دارید در قرآن کریم عناوین انسان و بشر آمده است ولی وقتی حرف از ایمان ما به میان می آید به عنوان مومن ما را می بیند و بعد از ایمان باید اهل ذکر بود زیرا بدون ذکر، استرس و اضطراب زندگی را می گیرد.

 

وی توضیح داد: قرآن ایمان را به ذکر و ذکر را به آرامش دل مرتبط کرده است، کاری که خیران انجام می دهند ذکر عملی است و محصول زندگی خود را برای کار خیر می گذارند خداوند فرمود هرچه پیش شما می ماند نابود شدنی است و خیران در واقع زیرک بوده و سرمایه خود را در جای مطمئنی یعنی نزد خداوند تثبیت می کنند.     

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: ما باید همه نیازهای جامعه را در هر عرصه ای دیده و اولویت بندی کنیم و در مدارس هم باید به تمام نیازها توجه کنیم تا از میان دانش آموزان شهریاری ها و تهرانی مقدم ها پیدا شده که سرمایه گذاری شما هزاران برابر می شود.

 

وی یادآور شد: نمازخانه های مدارس از دیگر موارد مهم است، ما هم علم و هم تهذیب داریم و مرکز و محور تهذیب، نمازخانه ها است که در مدارس و شرکت ها و کارخانه ها اهمیت دارد زیرا هر چه با قیام و قوام نماز شکل گیرد جاودانگی پیدا می کند.

 

کد خبر 1236806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha