آموزش قرآن حضوری و غیرحضوری بیش از ۳ هزار نفر در سازمان اتکا

حجت الاسلام پیمبری گفت: بیش از ۳ هزار نفر در سازمان اتکا به صورت حضوری و غیرحضوری در طرح نور مبین تحت پوشش آموزش قرآن قرار گرفتند.

حجت الاسلام سید حجت پیمبری، رییس اداره عقیدتی سیاسی سازمان اتکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد چهاردهمین دوره مسابقات قرآن فرزندان پسر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اداره عقیدتی سیاسی سازمان اتکا میزبان برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم بود. در این دوره از مسابقات  ۳۰۰ نفر از علاقمندان به قرآن کردیم شرکت کردند و چهاردهمین دوره از مسابقات قرآن فرزندان ذکور در رشته های حفظ از یک جزء تا ۳۰ جز، ترتیل، تحقیق، مفاهیم و مسابقه اذان برگزار شد.

 

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات قرآن بعد از ارزیابی توسط داوران و رقابت با گروه همسالان انتخاب شدند و در نهایت ۳۰ نفر به مرحله بعد و کسب رتبه های اول، دوم و سوم نائل شدند و این نفرات به مسابقات قرآن نیروهای مسلح راه می یابند.

 

حجت‌الاسلام پیمبری با بیان اینکه این مسابقات در تالار شیخ صدوق حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) به مدت یک روز برگزار شد، تصریح کرد: شرکت کنندگان در این مسابقات از سراسر کشور حضور یافتند.

 

وی با بیان اینکه اکنون کفر جهانی با تمام توان به میدان آمده تا اثر قرآن در جامعه را کمرنگ کند، تصریح کرد: قرآن کریم و اهل بیت (ع) ۲ مقوله گرانبها به سفارش رسول گرامی اسلام (ص) است که در میان مسلمانان باقی مانده‌ است. با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی در ترویج قرآن قدم‌های مثمره ثمری در این زمینه برداشته شده که مسابقات قرآن نتیجه این قدمها است.

 

وی گفت: اکنون به صورت حضوری و غیرحضوری بیش از ۳ هزار نفر در سازمان اتکا در طرح نور مبین تحت پوشش آموزش قرآن قرار گرفتند که نتیجه آن طرح برگزاری این مسابقات است.

 

وی با بیان اینکه این مسابقات برای گروه سنی دبستان، راهنمایی، دبیرستان و دانشجو برگزار می شود، تصریح کرد: مسابقات قرآن وزارت دفاع در میان همسران، کارکنان پایور و وظیفه، فرزندان دختر و پسر برگزار می شود و میزبان هر یک از این اقشار  یکی از ادارات و سازمان‌های مطبوع وزارت دفاع است.

کد خبر 1236942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha