دشمن درصدد تسخیر ذهن‌هاست/ جهاد تبیین در اولویت قرار گیرد

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی درصدد تسخیر ذهن‌هاست گفت: باید در این مبارزه بی امان جهاد تبیین در اولویت همه ما قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر، حجت‌الاسلام تقی روحانی امروز (جمعه 11 آذر) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: در این اولین جمعه ماه جمادی الاول که همچون جمادی الثانی ماه زهرای اطهر سلام الله علیه است و در همین آغاز خطبه اول ابتدا خودم و بعد شما نمازگزارن جمعه را به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی توصیه و دعوت می‌کنم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر عنوان کرد: به فرموده پیامبر اکرم( سلام الله علیه ) بهترین هجرت برای انسان، هجرت از گناه و بدی‌ها است وگرنه هجرت از این شهر به شهر دیگر و از دیاری به دیاری دیگر، هجرتی ظاهری است. 

 

روحانی با بیان اینکه برای انسان دو نوع هجرت شامل هجرت مادی از خاک به خاک و هجرت معنوی به سوی الی الله وجود دارد افزود: دنیا و مظاهر آن موقت و کوتاه است و انسان، با هجرت معنوی به سمت خداوند حرکت کرده و الهی می‌شود زیرا انسان برای رسیدن به منزلگاه ابدی خلق شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه نفس اماره و گناه های انباشته در درون، انسان را نابود می‌سازد تصریح کرد: انسان برای الهی شدن و رسیدن به تقوا باید اراده کند و تصمیم بگیرد و در مقطعی از عمر خود جهت هجرت واقعی به سوی خداوند متعال قدم بردارد و در این راه از خداوند هم کمک بگیرد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه خلوت کردن با خدا به انسان برای رسیدن به تقوای الهی یاری می‌رساند افزود: انسان به همان میزان ایمانی که دارد باز هم نیاز به خلوت دارد تا این هجرت و سفر درونی برای او حاصل شود.

 

روحانی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اذعان کرد: باز هم در همین ابتدای خطبه دوم هم خودم را و هم شما برادران و خواهران نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی و تلاش برای هجرت درون توصیه و دعوت می‌کنم.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر روحانی بااخلاص، انقلابی و مبارز حاج آقای نوروزی یادآور شد: در آستانه شهادت مظلومانه فاطمه زهرا (سلام الله علیه) قرار داریم و به همه مساجد، مداحان و مردم توصیه می‌کنم به این ایام توجه ویژه داشته باشند زیرا قوام انقلاب اسلامی مدیون حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر اظهار داشت: در همه فتنه‌هایی که علیه اسلام و انقلاب به راه می‌افتد وظیفه داریم توسل خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) خصوصا حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیه) افزایش داده و تقویت کنیم زیرا همین توسل ها بود که گره از کار رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس باز کرد بنابراین شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌ها باید نسبت به آذین بندی شهر و آماده‌سازی آن اقدام نمایند و در این راه حساسیت ویژه به خرج دهند. 

 

روحانی ضمن اشاره به سالروز شهادت روحانی مجاهد و خستگی‌ناپذیر میرزا کوچک جنگلی ادامه داد: الحمدالله دیدیم که امسال هم در تهران، در قم و در استان گیلان به همت نماینده ولی فقیه، استاندار گیلان و دیگر مسئولان استان برنامه بسیار خوبی برگزار شد و به واسطه آن میرزا را به جهان بیشتر از هر زمان دیگر معرفی کردند.

 

وی با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی ۲۰ سال طلبگی را تجربه کرد و یک روحانی بود افزود: مبارزه با استعمار و استبداد داخلی از ویژگیهای بارز میرزا بود که در این راه جان خود را هم داد اما در مسیر خود مثقالی عقب نشینی نکرد و دقیقا امروز ما میفهمیم که میرزا در آن زمان و در کمال غربت برای اسلام ناب محمدی (ص) چه کرد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر اذعان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ما مدیون همین شهدای صد سال پیش، مدیون شهید مدرس ها، شهید فضل الله نوری هاست که حاضر شدند جان خود را فدا کنند اما زیر باز سلطه نروند.

 

روحانی در ادامه ضمن اشاره به هفتم آذر روز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ارتش ۴۸ هزار شهید را تقدیم اسلام کرده است اذعان داشت: امروز نیروی دریایی ما در آبهای بین‌المللی، آبهای آزاد و در اقیانوس ها برای حفظ و پاسداری از منافع ملت افتخارها آفریده‌اند بنابراین باید از ارتش و نیروی دریایی تشکر ویژه داشته باشیم.

 

وی مطالعه عملیات مروارید و قطع شاهرگ‌های حیاتی دشمن بعثی را یکی از راه‌های شناخت نیروی دریایی خواند و  اضافه کرد: تاریخ جنگ هشت ساله به ما می‌گوید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دریا منحصر نمیشود چنانکه ۴۰ شبانه روز تکاوران نیروی دریایی ارتش در خرمشهر و در روی زمین با بعثی‌ها جنگیدند و مقاومت کردند تا شهر سقوط نکند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ساخت انواع موشکها، زیر دریایی ها و تجهیزات جنگ الکترونیک را از افتخارات ارتش ذکر کرد و ابراز داشت: امروز ارتش در کنار سپاه و بسیجیان قهرمان ما همه و همه یک هدف را دنبال می‌کنند آن هم انهدام نیروی استکباری عالم به رهبری آمریکای جنایتکار است.

 

روحانی با بیان اینکه دستاوردهای نیروی دریایی، ارتش و سپاه در ساخت انواع تجهیزات دفاعی و علی رغم همه تحریم‌ها موجبات عصبانیت دشمن را فراهم کرده است افزود: ما خطاب به دشمن می‌گوییم از ما عصبانی باشید و در این عصبانیت خود بمیرید زیرا نیروهای مسلح ما مقتدرتر خواهند شد. 

 

وی خطاب به دانشجویان هم عنوان کرد: ۱۶ آذر روز دانشجویان است و خواهش من از دانشجویان عزیزی که صدای مرا خواهند شنید این است که حتما پیشینه این روز را به دقت مطالعه و واکاوی کنند که چرا روز دانشجو در ۱۶ آذر نامگذاری شد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ماهیت جنبش دانشجویی کشور را ضد استعماری و ضد استبدادی خواند و اضافه کرد: سرچشمه‌ روز دانشجو و جنبش دانشجویی در کشورمان از سال ۱۳۳۲ است که در آن زمان دانشجویان مورد حمله دژخیمان قرار گرفته و به شهادت رسیدند. 

 

روحانی با بیان اینکه افرادی در این اغتشاشات در پی آن هستند که نظام سلطه و استکبار به کشور برگردد یادآور شد: دانشجویان باید مراقب باشند تا برخلاف ماهیت جنبش دانشجویی حرکت نکنند و کسانی که میخواهند استکبار و استعمار برگردد و شعارهایی برخلاف جنبش دانشجویی سر می‌دهند در واقع دانشجو نیستند و دانشجو نما هستند و خود مزدور استکبار محسوب می‌شوند.  

 

وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد شهدای دانشجو و دانش‌آموز خاطرنشان کرد: از دانشجویان و دانش‌آموزان می‌خواهم چشمان خود را باز کنند زیرا امروز دشمن با جنگ ترکیبی درصدد است ذهن ها را تسخیر کند و این امر خطرناک است بنابراین باید در این مبارزه بی امان جهاد تبیین در اولویت همه ما قرار گیرد.

 

کد خبر 1236988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha