اختتامیه مسابقه کتابخوانی«داروی درد حاج قاسم» در کاشان

اختتامیه مسابقه کتابخوانی«داروی درد حاج قاسم» در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، اختتامیه مسابقه کتابخوانی «داروی درد حاج قاسم» با حضور حجت‌الاسلام سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، محمدشریف زارعی؛ فرماندار شهرستان کاشان، زینب سادات واسعی؛ رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشان، میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی بصیرتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی، معاون پرورشی آموزش و پرورش کاشان، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری کاشان، جمعی از کتابداران کتابخانه های عمومی و مسئولین فرهنگی شهرستان در دفتر امام جمعه شهرستان کاشان برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در این مراسم با تبریک میلاد خجسته بانوی صبر و استقامت و ایثار و بزرگداشت روز پرستار اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی برنامه های فرهنگی و اقدامات ترویجی و تدوینی، نهادینه کردن فرهنگ ایثار، شهادت و تربیت فرهنگ دینی است.

 

میثم نمکی افزود: مکتب حاج قاسم هم آموزنده است و هم پر خیر و برکت و برکات معنوی این مکتب در زندگی ما جاری و ساری است و همچنان گرما بخش قلب ها، ذهن ها و روح های علاقه مندان به این حوزه است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان ادامه داد: مسابقات فرهنگی و کتابخوانی حاوی نکات و اهداف بلند مدت بوده و صرفاً یک رویداد نمادین نیست.

 

نمکی افزود: مسابقه «داروی درد حاج قاسم» با همکاری مشترک نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دیگر موسسات و ارگان های استان، در قالب ملی انجام شد که نتیجه این هم افزایی و هم اندیشی آشنایی قالب عموم و جوانان و نوجوانان با این شخصیت فرهیخته و مکتب سلیمانی بود.

 

رئیس اداره امور کتابخانه ها و کتابخوانی استان اصفهان هم با تبریک میلاد اسوه صبر و ایثار خانم زینب کبری(س)، گزارش آماری از حضور در مسابقه کتابخوانی «داروی درد حاج قاسم» ارائه کرد و اظهار داشت: اتفاقی که از لحاظ ارزش فرهنگی ایجاد شد باید بررسی و تحقیق شود که در چه ابعادی کار شده، حرکت های فرهنگی ارزش و تقدس بسیار بالایی دارد.

 

محسن شمس اژه ای افزود: کسانی که کار فرهنگی انجام می‌دهند به گونه‌ای در حال جهاد هستند و جهت گیری در این مسیر انعکاس، تلألو و تشعشع آن در این گونه برنامه ها مشهود و ملموس است.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان هم در بخشی از این نشست اظهار داشت: حاج قاسم نماد ایثار و شجاعت و اسوه گذشت است.

 

محمد شریف زارعی افزود: برگزاری چنین مسابقاتی بسیار ارزشمند بوده و نمایانگر این است که باید به تبیین ابعاد شخصیتی حاج قاسم پرداخته شود.

 

وی ادامه داد: شخصیت و منش حاج قاسم یک هم گرایی و هم افزایی بین نیروهای بسیج و حتی دیگر کشورها ایجاد کرده که در این میان گروه های مقاومت به ویژه جبهه مقاومت نقش بسزایی داشته است.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان هم در این مراسم با تقدیر از برگزاری چنین مسابقات و تجلیل از مقام شامخ شهدا به ویژه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی افزود: تجلیل از مقام شهید کاری قرآنی است و باید شاخص های حاج قاسم برای نسل نو معرفی و شناسایی شود و این امر در مدارس نتیجه بخش تر و موثرتر خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام سید سعید حسینی اظهار داشت: مومن «باید خرجش برای انقلاب کم و فایده اش زیاد باشد» راس این حرف حاج قاسم سلیمانی بوده شخصیتی که شجاعی بود که همراه با شجاعتش عقل و تدبیر را مخلوط کرده و عاقل و مدبر بود. یادآور می شود.

 

در پایان این نشست قرعه کشی مسابقه کتابخوانی «داروی درد حاج قاسم» انجام و کلید برگزاری مسابقه کتابخوانی «مردی که فتح الفتوح کرد» زده شد.

کد خبر 1237002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha